2011. szeptember 25., vasárnap

Almás krémes

Ezt a sütit anyósom nevenapjára sütöttem a minap.A jó múltkorjában nagyon ízlett nekik a krémesem, és ennek sikerén felbuzdúlva álltam neki ennek a változatnak.Almaszezon van ezerrel, hát tessék csak kipróbálni nyugodtan, aki kedvet érez hozzá!A fagyasztóban árválkodó megmaradt tojásfehérjék egyik ideális felhasználási módja.


Hozzávalók:

A piskótához:
6 tojás
6 ek. liszt
6 ek nádcukor(jó a sima hagyományos is)
1 kg alma (nekem elég volt 4 nagyobb  is)
1 cs. sütőpor
A krémhez:
4 cs. vaníliás puding
1 liter víz
6 ek. cukor
6 tojásfehérje(én kilenccel csináltam, mert épp annyi volt a fagyasztóban)
1 cs. vaníliáscukor

A tetejére 5 dl Hulala (aki nem szereti a növényi tejszínt a tejszínhez adjon 2 cs. habfixálót és cukrot ízlés szerint)
fahéj

Egy 38x30-as magas falú sütőtepsit kibélelünk alufóliával, szépen kirakosgatjuk az almagerezdekkel.Erre öntjük a piskótatésztát és 200 fokra előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt készre sütjük.
Egy nagyobb tálcára borítjuk, lehúzzuk róla  a fóliát, majd az almás felével felfelé visszatesszük a tepsibe.
Ezután kihűtjük.
A pudingokat a vízzel és 2 evőkanál cukorral sűrűre főzzük.A hat tojás fehérjéből a 4 evőkanál cukorral kemény habot verünk, majd a meleg pudinggal elkeverjük.A tészta tetejére kenjük.

Ezután a tejszínből kemény habot verünk, majd a kihűtött krémre kenjük.Fahéjjal meghintve kockákra vágva tálaljuk.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon kedvelheted az anyósodat, ha ilyen finomsággal lepted meg:-) Na jó, én is szeretem az enyémet...
    A receptet besorolom a kipróbálandók közé, köszönet érte!

    VálaszTörlés
  2. Igen, bírom az öreglányt, úgyhogy megérdemli a sütit.Ha kipróbálod jó sütögetést hozzá!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon mutatós, feltételezem ugyanolyan szinten finom is! Viszem a receptjét :)

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű! Nagyon ügyes vagy! Csak amulok a sok szép recept lattan! :))

    VálaszTörlés
  5. Kedves Yoli!Nagyon köszönöm, kedves vagy!Köszönöm a No Salty-n írt hozzászólásaid is, nagyon jólesik!

    VálaszTörlés