2011. október 7., péntek

Gyümölcsrizs

Mivel is hogyan is kezdjem, hát az az igazság Ő nálunk most az abszolút kedvenc!!!Egy hét leforgása alatt másodszor készítem a fiúknak.Nálam sajnos tiltólistás, mert fogyózom.A sztorihoz hozzátartozik, hogy kedves párom már lassan egy hónapja konditerembe jár, és ott szokták ezzel a finomsággal kínálni az izmosodni vágyókat.
Igaz, hogy már ezer éve készítem kisebb-nagyobb kihagyásokkal, de igazán most szerette meg férjecském úgy istenigazából.Halkan súgom csak, hogy a mai este folyamán háromszor vette ki az üvegtálat a hűtőből, hogy majszolhasson belőle..A recept Horváth Ilonától származik, nálunk nagyon bevált semmit sem változtattam a recepten.
Hozzávalók:
15 dkg kerekszemű rizs
2 dl víz
5 dl tej
10 dkg cukor
1 cs. vaníliáscukor
2,5 dl habtejszín
1 nagy doboz őszibarackbefőtt(az egészet nem használtam fel)
1 kis doboz konzerv gyümölcssaláta(barack, körte, cseresznye, szőlő)
Amúgy bármilyen tetszőleges gyümölccsel készíthetjük)))

A rizst felteszem főni a vízben egy csipet sóval és egészen addig főzöm, míg a vizet magába nem szívta.Ezután hozzáöntöm a tejet,hozzáadok 5 dkg cukrot,a vaníliáscukrot, felforralom, majd a lángot mérsékelve sűrűre főzöm, tűzhelyről lehúzom, kihűtöm.
A tejszínt a másik 5dkg cukorral kemény habbá verem, majd egy kicsit félreteszek a díszítéshez belőle.A rizst összekeverem, vagy rétegezem a gyümölcsökkel, óvatosan hozzákeverem a habbá vert tejszínt, majd poharakba vagy nagyobb tálba öntöm, tetszés szerint díszítem a félretett habbal, gyümölcsökkel.

3 megjegyzés:

  1. Óóóó, de szeretem!! Nagyon guszta!! :)))

    VálaszTörlés
  2. Imádom, nagyon régóta készítem, nálunk gyorsan fogy, az tény!!! Nagyon jól mutat ebben a talpas pohárban! :)

    VálaszTörlés