2011. szeptember 18., vasárnap

Bugyelláris

Ezt a burgonyás tészta alapú édességet már nagyon régóta el szeretném készíteni, de valahogy soha nem került rá sor.Most viszont sort kerítettem rá,és nem bántam meg, hogy nekiálltam, mert  nagy sikerem volt vele a fiúk körében.A vaníliasodó az én ötletem volt hozzá, az eredeti receptben azonmód melegen porcukorral megszórva kell fogyasztani ezt a mákos-szilvalekváros ősrégi recept alapján készült ínyencséget.Legalább lett alkalom, hogy kibonthassam a 2009-ben eltett besztercei szilavalekvárt.Kiadós leves utáni második fogásnak is szuper.Vigyázat, nagyon mákos, ezért elsősorban mákrajongóknak ajánlom!!



Hozzávalók:
1 kg áttört, főtt burgonya
50 dkg finomliszt
20 dkg darált mák
15 dkg porcukor
15-20 dkg szilvalekvár
2 ek. olvasztott zsír vagy vaj
kevés só

A héjában főtt burgonyát öszetörjük sóval ízesített liszttel összegyúrjuk és deszkán fél cm vastagságúra nyújtjuk.Megkenjük olvasztott zsírral, rászórjuk a porcukorral összekevert darált mákot.
Szilvalekvárral megpotyogtatjuk, majd miként a rétest feltekerjük.Elvagdossuk minha a kakaós csigát készítenénk, kizsírozott tepsibe rakosgatjuk a tetejüket is megkenjük olvasztott zsírral vagy vajjal, és 200 fokra előmelegített sütőben szép pirosra sütjük (kb. 40-50 perc).
Porcukorral megszórva tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon érdekes! Tehát szilvásgombóctészta mákkal és lekvárral, sütőben sütve... Memorizáltam:-) Csak mák helyett dióval fogom kipróbálni, mert nálunk, ami mákos, száműzve van. Nem általam, a család többi tagja által.

    VálaszTörlés
  2. Igen, az én érdeklődésem is felkeltette ez a recept, ahhoz képest viszonylag sokáig húztam az elkészítését.Biztosan nagyon finom lesz dióval is, meg egy kis baracklekvár...hmmm...!

    VálaszTörlés