2011. október 13., csütörtök

Túrós Blinc

A recept a "HÁZI ISTENNŐTŐL" Nigellától származik, egy hagyományos zsidó édesség, egy egyszerű palacsinta, amelyet csupán az egyik oldalán sütünk meg, majd citromhéjjal, vaníliával, tojással ízesített túróval töltünk meg, majd kis csomaggá formázunk, vajban kisütünk, majd meglocsoljuk kevés hideg tejföllel, esetleg valamilyen fanyarkás gyümölcsszósszal.
Nigella úgy tudja a recept Magyarországról ered, de megmondom őszintén én még nem találkoztam ezzel az elkészítési móddal a hazai gasztronómiában.
Simán tejföllel is mennyei, de egy kis áfonyaszósz vagy lekvár  a desszertek egy teljesen más birodalmába varázsol bennünket.Nigella krémsajttal és tehéntúróval készítette a tölteléket, én 50 dkg tehéntúróval és 2 db tojással, és úgy is nagyon fincsi lett.Itt az eredeti receptet írom le, hátha valaki a szerint szeretné elkészíteni.Megjegyzem én nem áfonyaszószt készítettem, hanem St. Dalfour cukormentes vörös- és kék áfonya extra dzsemét használtam, némi vízzel felmelegítve.

Akkor térjünk a lényegre, a hozzávalókra:

A palacsintához:
2 nagy tojás
1,5 dl tej (nekem nem lett elég, kellett még hozzáöntenem legalább ennyit)
75 ml víz
csipet só
7 púpozott ek. liszt
10 dkg vaj

A töltelékhez:
350gramm tehéntúró
200 gramm krémsajt
1 nagy tojás
50 gramm finomszemű kristálycukor
1/2 citrom reszelt héja
néhány csepp vaníliakivonat
Az áfonyaszószhoz:
200 gramm fekete áfonya
45 gramm kristálycukor
1 citrom leve
2 tk keményítő

A tálaláshoz:
2 púpozott teáskanál porcukor
1/2 tk őrölt fahéj
1 nagy doboz tejföl

A palacsintatésztához valókat összekeverjük a vaj kivételével és fél órát állni hagyjuk.A vajat teljes egészében megolvasztjuk, lehűtjük.A tészta pihentetése után egy evőkanálnyit teszünk a tésztába a vajból.Kb. 20 cm átmérőjű serpenyőben hevítünk a félretett vajból és kisütjük a palacsintákat, de csak az egyik felét.Sült felével felfelé tálra borítjuk és konyharuhával letakarjuk palacsintáinkat.




Miközben sülnek elkészítjük a tölteléket.A palacsintákat megsült felükkel lefelé magunk elé helyezzük, majd mindegyik közepére egy jó evőkanálnyit halmozunk a töltelékből.Mintha hortobágyi palacsintát készítenénk szép formás kis batyukat készítünk, tehát becsomagoljuk magyarul a tölteléket.
A megmaradt vajból kenünk egy nagyobb jénai aljára, majd szépen egymás mellé fektetjük a kis batyukat.Nigellának 12 darab lett, nekem 9 sikeredett.
A batyuk tetejét is megkenjük az olvasztott vajjal, majd 200 fokra előmelegített sütőben szép pirosra sütjük őket.Nagyon finom ropogós lesz egy kicsit a vajtól, ehhez jól párosul a töltelék krémessége, nem is beszélve a tejfölről és az áfonyaszószról.
Meglocsoljuk a tejföllel, megszórjuk fahéjjal, porcukorral, majd nyakon öntjük az áfonyaszósszal.Jó étvágyat kívánok hozzá!

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik! Elmentettem. :))

    VálaszTörlés
  2. Ha Férjuramnál ki akarok hízelegni valamit, ezt fogom elkészíteni neki:-))) Persze a család többi tagja sem vetné meg. Betervezem az elkészítését.

    VálaszTörlés
  3. Feltétlenül próbáljátok ki,megéri!!

    VálaszTörlés
  4. Én ezt egyszerű sült túrós palacsintának :) hívom, kicsit másképp láttam még tiniként, egy barátnőm apukájától. Megsütöm a palacsinta egyik felét, megfordítom, majd még a serpenyőben teszem rá a tölteléket és hajtom össze két fa lapát segítségével. Amikor kész a batyu, hagyom kicsit pirulni még, majd visszafordítom, hogy a hajtás legyen alul és úgy is pirítom. Egyszerűen megy, csak az elsőt szoktam elbénázni. :D
    Szimplán porcukorral tálalom - vagyis tálaltam régen, mert szerintem a saját háztartásomban még nem is sütöttem ilyet, pedig már nem ma költöztem el otthonról. Minden esetre köszönöm, hogy felelevenítetted, egyszer el fogom készíteni így, sütőben is, mert nagyon jól hangzik.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Egycsipet!Köszi a tippet, feltétlenül kipróbálom így is, mert nagy palacsintaimádó a család.

    VálaszTörlés