2012. január 3., kedd

Húsos calzone

Ennek a hússal töltött kenyértésztának annyi a sztorija, hogy maradt egy jó adag sült hús a hűtőben, és szerettem volna egy kicsit fantáziadúsabban felhasználni.Annyi maradt, hogy az elkészített töltelék egyik felét leveles tésztába töltve húsos tekercsnek sütöttem meg,azt kedves párom el is vitte a munkahelyére kajcsinak, a másik fele a husinak pedig ebben a calzoneban végezte.Frissen kisülve ropogós kenyérkét falatozhatunk  benne a fűszerekkel, fetasajttal, olajbogyóval átsült töltelékkel.A sót én egy az egyben kihagytam, mert a fetasajt és az olajbogyó is elég sós, így véleményem szerint nem kellett, és igazam is lett.A recept egy pizzarecepteket tartalmazó könyvecskémből származik.

Hozzávalók a kenyértésztához:
50 dkg liszt(BL80)
1 cs. szárított élesztő
1/4 liter langyos víz
1 tk. só
1 tk. cukor
1 késhegynyi őrölt kömény
2 tojás

A hozzávalókból tésztát dagasztunk, majd letakarva 1/2 órát kelesztjük.Gyúrjuk át újra kelesszük újra 1/2 órát.Belisztezett deszkán gyúrjuk át, sodorjuk ki.Vágjuk négyfelé a tésztát és egyenként nyújtsuk ki kör alakúvá.
Az alábbi töltelékkel töltsük meg a tésztát:
Kb. 30 dkg sült hús apróra vágva(fokhagymás volt a husi, ezért nem tettem még külön fokhagymát a töltelékbe, de aki szereti nyugodtan tehet bele)
15 dkg fetasajt
10 dkg olajbogyó
1 vöröshagyma
1 kis doboz paradicsompüré
olívaolaj
bors,bazsalikom, oregano
10 dkg mozarella
Az apróra vágott husihoz hozzáadjuk a fetasajtot, mozarellát, olajbogyót.A vöröshagymát pároljuk meg az olívaolajon, fűszerezzük, majd keverjük a tálban levő hozzávalókhoz.
Ezt a fűszeres tölteléket négyfelé osztva töltsük bele a kenyértésztába.
A tészta szélet körben vízzel nedvesítsük be, majd hajtsuk félbe a tésztát.220 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt süssük pirosra, ropogósra a calzonékat.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó recept! Nekünk egyelőre elegünk lett a husiból, de szerintem nem fog sokáig tartani, s valami hasonlót éppen terveztem. Visszatérek rá!

    VálaszTörlés
  2. Igen, mi is így vagyunk a húsevéssel mint ti, csak szilveszterről maradt ez a sült hús amit fel kellett valahogy használnom.Viszont holnaptól egy jó ideig kiiktatjuk az étrendünkből.

    VálaszTörlés