2012. január 9., hétfő

Mézes franciakrémes

Nagyon kedves ismerőseimnek sütöttem meg ezt a habkönnyű sütit hálám jeléül....Igazából abba a helyzetbe kerültem, hogy elterveztem hogy egyszerű leveles tésztával készült franciakrémest sütök, de az Aldiban vásárolt több darabból álló leveles tészta szépen szétvált sülés közben a tepsim hátulján hiába dolgoztam egybe a lapokat.Gyúrni meg ugye nem szabad a kész leveles tésztát, legalábbis ez van a csomagolásán.
A krémet pedig ugyebár már elkészítettem, így maradt a gombhoz a kabátot eshetőség, keresnem kellett valami tuti tésztareceptet.Rá is találtam Katánál a nekem tetszőre és megfelelőre.Ezt a sütit nála láttam meg először még hónapokkal ezelőtt, és már akkor elhatároztam ha lesz rá mód megcsinálom.

Ha nem probléma a krém receptjét írom csak le, a tészta elkészítésének leírása Kata mézes franciakrémesénél van.
Egyébként én is hasonlóképpen készítettem csak egy kicsivel több krémmel, de a szisztéma ugyanaz.Megmondom őszintén nálam a csokimáz kimaradt, mert kedves férjem nem rajong a csokimázas sütikért(és ugyebár azért neki is "leesett" néhány szelet), de porcukorral a tetején is "ehető".

Tészta hozzávalói: Katánál
Nálam a tepsi mérete: 26x34

Krém hozzávalói:
9 dl tej
9 tojásfehérje
3 cs. vaníliapuding
2 cs. vaníliáscukor
10 dkg kristálycukor
10 dkg porcukor

Ezenkívül:
5 dl habtejszín
1 ek. porcukor
2 cs. habfixáló

Tepsi hátán megsütöttem a két lapot, félretettem hűlni.


A krémhez először a pudingokat a tej harmadával csomómentesre kevertem , majd hozzáöntöttem a többi tejet hozzáadtam a vaníliás cukrokat  és a kristálycukrot.Sűrűre főztem, majd hozzákevertem a porcukorral kemény habbá vert tojásfehérjéket.Pár percig takaréklángon főzzük a krémet.Teljesen ki kell hűteni.

A mézes lapot visszatettem a tepsibe, rákentem a krémet, majd betettem 1-2 órára a hűtőbe.Ezután kivettem majd rákentem a kemény habbá vert tejszínt.Rákerült a másik lap is, majd zsupsz vissza ismét a hűtőbe legalább egy éjszakára.Másnapra gyönyörűen bepuhul a felső lap is, szépen lehet vágni.

Aki elkészíti, annak nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!!!

2 megjegyzés:

  1. Férjem szülinapjára torta helyett krémest kért, s franciakrémesre gondoltam a változatosság kedvéért, úgy hogy jókor jött a recept:-) De maradok a leveles tésztánál. Már teszteltem, s nálunk bevált. Majd egyszer kipróbálom mézes lappal is.
    A tojások sárgája nem kell a krémbe? Kétszer is megnéztem.

    VálaszTörlés
  2. Szia Gerdi!Az a helyzet, hogy volt egy csomó tojásfehérjém a fagyasztóban, és annak a felhasználására született ez a süti.A vaníliapuding váltja ki a tojássárgáját ezúttal.Viszont láttam már az egész tojások felhasználásával készült krémet is.Úgy is nagyon fincsi lehet.Kedves férjem tegnap megkérdezte, mikor sütöm meg ismét ezt a sütit, úgyhogy párodnál is biztosan sikert arat.Jó sütögetést!!

    VálaszTörlés