2012. február 27., hétfő

Krémpite



A hétvégén köszöntés volt nálunk és ebből az alkalomból sütöttem ezt a krémpitét Házi cukrászat című könyvemből.Első alkalommal készítettem el, annak aki esetleg nem ismeri a sütit , talán így tudnám jellemezni, hátha kedvet csinálok a megsütéséhez:omlós tésztalapok között kellemes, lágy, nem túl édes vaníliakrém.
Nevezhetném Hófehérkének is, utalva "megjelenésére". Tapasztalatszerzésnek sem volt utolsó, mert legközelebb négy lapban fogom megsütni, mivel úgy vékonyabbak lesznek a lapok és jobban átjárja a tésztát a krém.

Hozzávalók a tésztához:
30 dkg liszt
2 dkg margarin
2 dkg szalalkáli (én ismét 1 csomag sütőport használtam)
4 ek. porcukor
1 tojás
2-3 ek. tejföl

Hozzávalók a krémhez:
3 dl tej
3 púpozott ek. liszt
20 dkg vaj
15 dkg porcukor
1 vaníliás cukor
a tetejére porcukor

A lisztet elvegyítjük a szalalkálival (sütőporral), elmorzsoljuk a margarinnal, majd a tejföllel, tojással összegyúrjuk.Három cipóra osztjuk és negyed órát pihentetjük.Kinyújtjuk és kikent lisztezett sütőlapon vagy tepsi hátán(nálam 28x17cm) 180 fokra előmelegített sütőben kisütjük a lapokat kb. 8-10 perc alatt.Amint barnulni kezd a lap széle nyugodtan kivehetjük.

A krémhez a tejet fokozatosan hozzáadjuk a liszthez és állandó keveréssel sűrű krémmé főzzük, majd kihűtjük.A vajat habosra keverjük a cukrokkal és kicsinyenként hozzákeverjük a kihűlt főtt krémet.Megkenjük a lapokat, s a tetejét porcukorral megszórjuk.
Lehűtjük, és másnap felszeleteljük.

6 megjegyzés:

  1. Én hasonló sütit pille szelet néven ismerek, és isteni finom!:))

    VálaszTörlés
  2. Jól hangzik, nagyon guszta szeletek! :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Flóra!Akkor ennek a sütinek is létezik esetleg több elnevezése,ki így ismeri ki úgy.Tényleg fini, nálunk a fiúk a nagy "tesztkóstolók" és nekik is bejött.

    VálaszTörlés
  4. Kedves hankka!Köszönöm szépen, ha lett volna rá mód, nagyon szívesen meg is kínáltalak volna!

    VálaszTörlés
  5. Ahogy írod is, én "hófehérke" néven ismerem. A tésztája ugyanez, a krém nekem picit más, de szerintem ki fogom a Te recepted alapján próbálni, mert ennek a krémje jobban tetszik így leírva. Különben nagyon fincsi süti, imádom! :)

    VálaszTörlés