2012. február 6., hétfő

Szalagos fánk

Ma fánkot sütöttem a fiúk nagy-nagy örömére!!Elvégre farsangszezon van,  és noha nem készítem sűrűn, mondhatnám elég ritkán a fánkok különféle módozatait, azért ilyenkor szinte kötelező előrukkolnom vele.Tavaly bécsi fánkot készítettem, ma a hagyományos szalagos fánknál maradtam. A recept a Nők Lapja Konyha tavaly februári számából származik, e szerint a recept szerint most készítettem először, de nem utoljára!


Hozzávalók:
50 dkg liszt
4 dkg élesztő
2 dl tej
6 dkg porcukor
5 dkg olvasztott vaj
4 tojássárgája
fél citrom reszelt héja
1 cs. vaníliás cukor
csipet só
olaj a sütéshez
baracklekvár(nálunk saját eltevésű őszibarackdzsem) és porcukor a tálaláshoz


A tejet meglangyosítjuk, elkeverjük benne az élesztőt, a porcukrot és egy evőkanál lisztet, majd hagyjuk felfutni. Egy tálban összekeverjük a lisztet és a sót, majd hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt a tojássárgájával, a vaníliás cukorral, a reszelt citromhéjjal és az olvasztott vajjal együtt.Fakanállal vagy kézzel elkeverjük, majd ha összeállt lisztezett deszkára borítjuk, és sima tésztát gyúrunk belőle.Körülbelül 30 perc alatt a duplájára kelesztjük.
Lisztezett deszkán ujjnyi vastagra nyújtjuk, és 6-8 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval (én fánkszaggattót használtam) korongokat szaggatunk belőle.A kiszaggatott fánkokat a deszkán hagyjuk és konyharuhával letakarva kb. 10 percig pihentetjük(én 30 percig pihentettem, szerintem kell ennyi)
Az olajat felmelegítjük, de ne legyen túl forró, mert megégnek a fánkok.Akkor jó az olaj, ha szép világos a színe.Ha túl meleg az olaj, gyorsan sül a fánk és nyers marad a belseje.
A sütés megkezdése előtt az ujjunkkal nyomjunk egy kis mélyedést a fánkok közepébe, és a mélyedéssel lefelé tegyük bele az olajba.Letakarva 2-3 percig sütjük.Ezután megfordítjuk, és fedő nélkül 1-2 percig sütjük a másik oldalát.
A kész fánkokat papírtörlőn lecsepegtetjük, baracklekvárral (vagy bármilyen tetszőleges lekvárral) és porcukorral tálaljuk.

1 megjegyzés: