2012. február 19., vasárnap

Hatlapos

Névnapi sütinek készült, eme csupa csoki csemege, amelynek receptjével már huzamosabb ideje szemeztem, de most elérkezett az idő, hogy kipróbáljam.Teljes mértékben követtem az eredeti receptet, csupán annyi csavart vittem bele, hogy tettem a krémbe fél tábla 70%-os étcsokit, és egy kisebb Kinder mikulás is ebben végezte.Mit mondjak egyáltalán nem vált hátrányára, nagyon-nagyon fincsi csokikrém kerekedett belőle.
Abszolút tojásmentes nem kell bele a sokak által nem szeretett, vagy nem szívesen használt pudingpor, zsiradék sem sok.
A kisfiam aki nem igazán rajong a krémes süticsodákért, ezt most egymás után tüntette el a tányérról, ez már talán elárul valamit....

Hozzávalók a tésztához:
50 dkg liszt
8 dkg zsír(sertészsírt használtam)
10 dkg porcukor
2 dkg szalalkáli(én 1 csomag sütőport tettem bele, azzal is kiváló)
2 dl tej

Hozzávalók a krémhez:
35 dkg cukor(én fele mennyiséget tettem bele)
1 liter tej
5 dkg kakaó (holland a legjobb)
6 ek. liszt
10 dkg vaj
1 vaníliáscukor

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk  hatfelé osztjuk, és tepsi hátán 200 fokra előmelegített sütőben 8-10 perc alatt megsütjük a lapokat,Vigyázzunk ne égjen meg a tészta, akkor már jó, ha a széle elkezd barnulni.
A lapokat kihűtjük.

A krémhez felforraljuk a tej 3/4-ét a cukorral vaníliás cukorral.A kakaót liszttel és a megmaradt tejjel csomómentesre keverjük, és folytonos keverés közben a felforrt tejhez adjuk.Sűrűre főzzük, és még melegen belekeverjük a vaj felét.
A krémet így melegen a lapok közé töltjük, a vaj másik felét megolvasztjuk, elkenjük a tészta tetején és porcukorral szórjuk meg.Egy éjszakára hűtőbe helyezzük, hogy a lapok bepuhuljanak, és tetszőleges szeletekre vágjuk.
Aki elkészíti, annak nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!!

5 megjegyzés:

  1. Ismerem ezt a hatlapost, bár Én eddig fehér krémmel készítettem, emiatt Hófehérke a neve. De szerintem kakaós krémmel még finomabb! Szuper jó a képeden! Tetszik a blogod is. :))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki! Tetszik így háromszögűre vágva.
    Én biztos, hogy szalalkálival sütném. Meg az is, hogy megszenvednék a lapok kinyújtásával. Az nekem mindig feladja a leckét.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Gabriella a dícsérő szavakat!Én meg a fehér krémmel készített változatát nem ismertem.Biztosan úgy is fincsi lehet.Üdvözöllek az olvasóim között!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Gerdi, köszönöm szépen!Az az igazság, a férjem ötlete volt, hogy vágjam így, mégsem olyan szokványos és neki is könnyebb, mivel kisebb, bekapnia.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a hatlapost a szegények tortájának hívják.Azért is mutatós háromszögben vágni

      Törlés