2013. március 7., csütörtök

Török rizspuding csokikrém alá bújtatva

Ezt a kis nyalánkságot még két hete készítettem a családnak.Fincsi volt hamar el is fogyott.Egy gyors közvéleménykutatást készítettem, és a fiúk inkább erre szavaztak a süti helyett.Gyorsan megvan, és nem utolsósorban nagyon eteti magát.
A török rizspuding receptjét a Nosaltyn találtam a csokikrém pedig az általam már többször készített török csokikrém (Supangle), ami valójában egy  igazán ütős csokipuding házilag elkészítve (szintén a Nosaltyról), mindenféle mesterséges színezéktől és adalékanyagtól mentesen.

A rizspuding hozzávalói:
750ml tej
5 dkg rizs
5 ek. cukor(én ezt így édesnek találtam és 3 evőkanállal tettem bele, elég is volt)
1,5 ek. kukoricakeményítő
csipet só


1/2 liter tejben a rizst puhára főzzük. Ezután hozzáadjuk a cukrot  a sót és a maradék tejben elkevert keményítőt.Folyamatosan keverve addig főzzük amíg pudingszerű lesz.
4 kis tálkába osztjuk.

Török csokikrém(Supangle) hozzávalói:
1/2 liter tej
10 dkg cukor
5 dkg liszt
2 ek. holland kakaópor
5 dkg vaj
1 tábla magas kakaótartalmú étcsoki

A hideg tejjel csomómentesre elkeverjük a cukrot, a lisztet és a kakaót.Kézi habverővel folyamatosan kevergetve felforraljuk, ekkor a tüzet elzárva hozzáadjuk a vajat és a darabokra tört étcsokit, majd addig keverjük, míg beleolvadnak a krémbe.
Elosztva ráöntjük a tálkákban várakozó rizspudingra és kihűlésig próbáljuk a családtagokat elhessegetni a tányéroktól.
Én most vékonyra kinyújtott marcipánból kiszúrt csillagokkal díszítettem.Lehet tejszínhabrózsákkal, csokiforgáccsal, dióval, mogyoróval, kókusszal díszíteni a képzeletünk és az ízlésünk szabja csak a határt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése