2015. május 19., kedd

Csokitorta fehércsokis-epres koronával



A rózsát Marcelltől kaptam Anyák napjára, és járt hozzá egy szép vers is


Ezt a tortát még anyák napja környékén készítettem, családom férfitagjainak kérésére.Most szerények voltunk és csupán egy 18cm-es tortát készítettem, 
Szerintem nagyon finom a csoki-eper párosítás, nekünk legalábbis nagyon tetszett, másnap délutánra már csak a hűlt helye volt e kis tortácskának.

A piskóta Kiskukta 2 tojásos piskótája,(én személy szerint nagyon szeretem szép, is finom is akiknek sütöttem nagyon meg voltak elégedve vele) a krém pedig Macikonyha dobos krémje, ami állandó visszatérő "vendég" nálunk.Nekünk ekkora tortához elegendő volt a három tojásból készített krém is.
A tetejét olvasztott fehér csokiba mártott eperrel díszítettem.

Tehát a recept:

Piskóta hozzávalói:

2 tojás
10dkg cukor+4 dkg a habba
175gramm liszt
75ml tej
75ml olaj
1/2 cs. sütőpor

A tojásfehérjét felverem, majd hozzáadom a cukrot és kemény habbá verem.
Utána elkeverem a tejet, olajat, tojássárgájákat, cukrot csak annyira, hogy elvegyüljön.
Rászitálom a sütőporos lisztet.Elvegyítem , majd magas fokozaton 1,5-2 percig kavarom amíg szép sima lesz.
Apránként belekeverem a tojáshabot.
Csupán a tortaforma aljába teszek zsírpapírt, majd belesimítom a tésztát oldalt kissé felhúzom a perem felé, így szép egyenes lesz a teteje.
175fokon kb. 1 órán át sütöm.Természetesen azért tűpróbával ellenőrizzük.

A formában hagyom kihűlni.

A dobos krém hozzávalói:

3 tojás
15dkg kristálycukor
1 vaníliás cukor
7dkg étcsoki(70% kakaótartalmú)
1,5 ek, holland kakópor
15dkg vaj
kevés rumaroma

Fém habüstbe ütöm fel a tojásokat, hozzáadom a cukrot, vaníliás cukrot és elkeverem 1-2 percig habosítom robotgéppel.
A csokit gőz felett megolvasztom.
Edénybe 2 ujjnyi vizet forralok ráteszem a habüstöt és gőz fölött habosra keverem a tojásokat.
Akkor jó ha már csípi az ujjunkat ha beletesszük.

A gőzről levéve beledolgozom az olvasztott csokit a kakaóport és a rumot, majd teljesen lehűtöm a krémet.
Ezután hozzáadom a szobahőmérsékletű vajat és habosra keverem.
Még habosabb lesz a krém ha 2 keverés között fél órára behűtöm és újra kikeverem.
Betöltésig hideg helyre tesszük.

Ezután megtöltjük a piskótalapokat kívül is megkenjük krémmel, majd a fehércsokis eperrel megdíszítjük és pár órára hűtőbe tesszük.


1 megjegyzés: