2011. augusztus 26., péntek

Meggyes-kókuszkrémes torta

Ez a torta házassági évfordulónkra készült, amit a mai napon ünnepelünk kedves párommal.Az az igazság, hogy augusztusban hármas ünnepet ülünk kis családommal, mivel 14-én Marcell fiam névnapja, 25-én az én születésnapom, 26-án pedig a házassági évfordulónk van.
Ráadásul ma az 5. a házassági évfordulót tekintve, tehát kerek a szám!!.Mivel  férjem éjszakára ment dolgozni, így csak kölyökpezsgővel koccintottunk Marci nagy-nagy örömére.

Ezt a tortát már harmadszor készítem, most először babapiskótával (a nagy hőségre tekintettel).Kókuszos-mascarponés krémmel, valamint meggykrémmel rétegezve a tetején saját készítésű trüffelgolyókkal díszítésként.
Szerintem a kókusz remekül harmonizál a meggyel, valamint a tetején a rumaromával ízesített trüffelgolyókkal, teljes az ízharmónia.
Be kell, hogy valljam kisfiamnál akkora sikert arattak a golyócskák, hogy gyakorlatilag már nincs egy sem....

Tehát akkor következzenek a hozzávalók:
a mascarponés-kókuszos krémhez:
25 dkg mascarpone
3 dl tej
1 cs. vaníliás pudingpor
3 ek. kristálycukor
5 dkg porcukor
2 dl habtejszín
1 cs. habfixáló
5 dkg kókuszreszelék

A meggykrémhez:
1 üveg meggybefőtt
1 cs. vaníliás pudingpor
3 ek kristálycukor
pár csepp vanília- vagy rumaroma

A tetejére:
2 dl habtejszín
1 cs. habfixáló
1 cs. vaníliáscukor
2 dl növényi tejszín v. 2 dl habtejszín és 1 cs. habfixáló+1 cs. vaníliáscukor

A trüffelgolyókhoz:
10 dkg 72%-os étcsoki
1,5dl habtejszín
3 ek cukor
2 dkg vaj
pár csepp rumaroma
reszelt csoki a hempergetéshez

A rétegezéshez:
36 db babapiskóta

A mascarponés-kókuszos krém elkészítése:
A vaníliapudingot felfőzzük a tejben a kristálycukorral és kihűtjük.Miután meghűlt, összedolgozzuk a mascarponéval a kókusszal porcukorral és a kemény habbá vert tejszínnel.


  A meggykrémhez a meggybefőtt levét a vaníliapudinggal sűrű krémmé főzzük a cukorral, és ezután összekeverjük a meggyel.Ennyi, kész a krém, kihűtjük.

Egy 26 cm-es tortaforma alját kirakjuk a babapiskótákkal, majd rákenjük a mascarpone krémet, rá a meggykrém, majd babapiskóta, ezután ismét kókuszkrém, meggykrém, babapiskóta ismét a tetejére, majd egy-két órára beteszem a hűtőbe.

Ezalatt kemény habbá verem a tejszínt a cukorral, habfixálóval.Egy-két óra letellte után leveszem a tortakarimát és bekenem a tejszínnel.
Én egy éjszakára beraktam a hűtőbe és másnap folytattam a díszítést.A növényi tejszínt kemény habbá vertem és megdíszítettem a torta tetejét.

A trüffelgolyókat is célszerű pár órával, vagy egy nappal korábban elkészíteni:
A tejszínt felforralom és beletördelem az étcsokit, belekeverem a cukrot, rumaromát, és a vajat.Lehúzom a tűzről,kihűtöm, majd be a hűtőbe.Másnap, vagy pár óra eltelltével kis golyókat formázom belőle és csokireszelékben meghempergetem.

Miután a növényi tejszínt felvertem kis tejszínhabrózsákkal díszítem a tortát, majd mindegyik közepére egy-egy trüffel golyót helyezek.

Visszahelyezem a hűtőbe majd pár óra elteltével szervírozom!

2 megjegyzés:

  1. Sok boldog szülinapot Neked és gratulálok a házassági évfordulótok alkalmából! (Nekünk 15. volt idén:-) )
    Nagyon fincsi lehetett a torta!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy!Akkor így utólag nektek is boldog házassági évfordulót!!

    VálaszTörlés