2011. augusztus 19., péntek

Diós csokoládészelet

Tegnap sütöttük kisfiammal ezt a csupa csoki nyalánkságot mivel volt egy kisebb mennyiségű dióm ráadásul találtam a hűtőben egy tábla jó minőségű étcsokit, így nem volt kérdés milyen desszert fog születni.
A recept egyébként Lajos Mari 99 házi sütemény című könyvéből származik, de ha csak rápillantunk az összetevőkre világossá válik, hogy ez bizony brownie....
Mivel vaníliafagyim nem volt itthon most erdeigyümölcsös joghurtos fagyival és tejszínhabbal tálaltam.Barnacukor helyett a jóval egészségesebb gyümölcscukrot használtam az elkészítéséhez, amiből az előírt mennyiség harmada kell a tésztába.

Hozzávalók:
10 dkg dió
10 dkg magas kakaótartalmú étcsoki (én 70%-os étcsokit használtam)
1 tk. vaníliaaroma
10 dkg margarin/vaj
12,5 dkg barna cukor vagy 5 dkg gyümölcscukor
2 tojás

10 dkg finomliszt
1 ek. rum

A diót durvára törjük, a sütőt előmelegíthük 180 fokra.Vízgőz felett megolvasztjuk a csokit a vajjal/margarinnal.Hozzáadjuk a vaníliaaromát, a gyümölcscukrot, egyenként a tojásokat, a csipet sót, és habosra keverjük.Apránként beledolgozzuk a lisztet, aztán a rumot, végül a dió 3/4-ét.
Ehhez a tésztamennyiséghez én egy kisebb kenyérsütőformát választottam,(az aljára szórtam a dió 1/4-ét, és arra simítottam a tésztát) de aki akarja 18cm-es tortaformában, vagy 20x20cm-es kisebb tepsiben is elkészítheti.Viszont nyugodtan lehet a mennyiséget duplázni, mint az eredeti receptben, akkor 25x35cm-es tepsit használjunk
Sütőpapírral bélelt formába simítjuk, és 30-35 percig sütjük.A tepsiben hagyjuk kihűlni, és utána szeleteljük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése