2012. március 24., szombat

"Nyusziváró" krémes lepény

Hirtelen  elhatározás alapján jött az ötlet, hogy ismét valami krémes sütit kéne készíteni a hétvégére, ami jól passzolna a vasárnapi menüsor végére desszertnek.
Erre a krémes lepény receptre ismét Házi cukrászat könyvemben találtam rá.A krém ízvilágban egy az egyben a hagyományos házi krémesre hajaz, könnyed, vaníliás, csak úgy eteti magát.
Az eredeti receptben szalalkáli szerepel, én ismét sütőporra cseréltem.Lehet, hogy szalalkálival jobb lett volna, mert hamarabb bepuhultak volna  a lapok.Aki esetleg meg szeretné sütni, annak azt tanácsolnám maradjon az eredeti receptnél.


Hozzávalók a tésztához:
20 evőkanál liszt
2 tojás
3 evőkanál porcukor
1 evőkanál zsír
2 dkg szalalkáli
kevés tej

Hozzávalók a krémhez:
3 tojás
20 dkg cukor
2 csomag vaníliás cukor
8 evőkanál liszt
1,5 liter tej
3 dkg vaj

A tészta hozzávalóit annyi tejjel gyúrjuk össze, hogy rétestészta keménységű legyen.Vajazott tepsi hátán 200 fokra előmelegített sütőben négy lapot sütünk belőle.8-10 perc alatt sülnek meg a lapok.

A krémhez a három tojássárgáját a cukorral, vaníliás cukrokkal liszttel  kevés tejben eldolgozzuk csomómentesre.A maradék tejet felforraljuk, majd folytonos keverés mellett hozzáöntjük a tojássárgás-cukros-lisztes keveréket.Sűrű krémmé főzzük, de vigyázzunk ne forraljuk túl, mert kicsapódik a tojássárgája.A tűzről levéve hozzákeverjük a vajat és a tojásfehérjék kemény habját.
Még így a meleg krémmel megtöltjük a lapokat.Egy éjszaka pihentetjük, és másnap felszeleteljük.Porcukorral meghintjük.

6 megjegyzés:

  1. Igen, szalalkálival kicsit más a lap állaga, amúgy nagyon finom ez a krémes!!!

    VálaszTörlés
  2. Én biztos a szalalkáli mellett döntenék, nagyon szeretem a vele készült sütiket. Nem készítettem még ilyen krémet, de nagyon fincsinek ígérkezik!
    Aranyos a terítő. Te varrtad? Én szívesen foglalkoznék vele, ha 48 órából állna egy nap...

    VálaszTörlés
  3. Igen Vicuska, nagyon fincsi alig tudom megállni, hogy ne járjak rá!

    Kedves Gerdi!Próbáld ki, nem bánod meg.Igazából én csak azért sütöttem meg sütőporral, mert nem volt itthon szalalkáli és már nem akartam lemenni venni.Kérdésedre válaszolva, én hímeztem a terítőt, még kisfiam születése előtt, akkor azért több időm volt kézimunkázni.

    VálaszTörlés
  4. Légy szíves gyere, nézz át a blogomba, szeretnélek egy Húsvétra készülő ételeket és édességeket ajánló játékba invitálni :)

    VálaszTörlés
  5. Szia barátnőm! Ezt meg kell sütnöm nagyon jól néz ki,ja és klassz a terítő is nekem is ez volt fenn húsvétkor!!! Millió puszi nemsokára hívlak mert sokminden történt hiányzol!!!

    VálaszTörlés
  6. Szia!Örülök, hogy írtál!Próbáljátok ki Balázsnak meg anyóséknak nagyon bejött.Szalalkálival süsd meg, sokkal hamarabb bepuhulnak a lapok.Kíváncsi vagyok én is, hogy vagy mi van veled, majd mesélj!Puszi!

    VálaszTörlés