2013. január 20., vasárnap

Angry Birds torta

Kisfiam tegnapelőtt ünnepelte az 5. születésnapját.Az ünnepelt kifejezett kérése volt a csokitorta, és csakis a híres mérges madarakkal és a malacokkal lehetett dekorálnom, másról szó sem lehetett.
Mielőtt nekiláttam a tortának, egy olyan csokikrém receptet vadásztam ami nem tömény és mégis kellően csokis.Macikonyhánál rá is akadtam a megfelelő krémre, méghozzá a dobostortája krémje tetszett meg.
Több blogon is olvastam, hogy a tojás alapú csokikrém mennyire mennyei finom.Hát be kell valljam való igaz, ez így van. Valami ISTENI ez a krém!!!!Most már csakis ezt használom, a kisfiamnál tartottam egy előkóstolást, és ilyen iramban még soha nem láttam keverőtálat kinyalni, mint ahogy ő tette....

A piskóta Kiskukta  kakaós piskótája, ami tökéletes választásnak bizonyult.Nagyon jó tartása lett a tortának,szép egyenes lett a teteje.Ráadásul tojástakarékos is, mivel csupán két darab tojás kellett a 18cm-es tortaformához.

A bevonáshoz a már jól bevált Szamos marcipánt vásároltam a natúr színből 60dkg-ot,ez egy kicsit sok lett, maradt egy kevés.Valamint még a színes marcipánokból is vettem a fű, a madarak és a disznók elkészítéséhez és a torta további díszítéséhez.

Az ünnepelt teljesen odavolt érte, megérte a munka vele annyi bizonyos.Látni a kisfiam, ahogy fél óránként kiszedeti a hűtőből velem a tortát, hogy megnézhesse.
Megkockáztatom, talán jobban örült neki mint az ajándék könyveknek.


Hozzávalók:

A krémhez:
4 tojás
20dkg kristálycukor
2 ek. Holland kakaópor
10 dkg 70%-os étcsokoládé
2 csomag vaníliáscukor
rum
20dkg vaj

Az egész tojásokat habosra kevertem a cukrokkal, majd vízgőz felett habosra vertem.Akkor jó a krém, ha beledugjuk az ujjunkat egy kicsit megcsípi.Ezzel történik a krém hőkezelése.A vízgőzről levéve  belekeverjük a kakaóport és az olvasztott étcsokit és a rumot. Szoba hőmérsékletűre hűtjük, majd robotgéppel beledolgozzuk a szintén szoba hőmérsékletűre kiengedett vajat.Jól kihabosítjuk, majd hűtőbe tesszük.A torta betöltése előtt még egyszer habosítsuk fel.Egy fantasztikusan habos, könnyed, mégis jó tartású krémet kapunk.

A piskótához:(18cm-es)
2 tojás
10 dkg cukor+4 dkg a habba
155gramm liszt
20gramm holland kakópor
75ml tej
75ml olaj
1/2 cs. sütőpor

A tojásokat kettéválasztjuk és a fehérjét egy csipet sóval és pár csepp citromlével elkezdjük felverni, majd hozzáadjuk a 40gramm kristálycukrot és kemény habbá verjük.

A sárgáját a 100gramm cukorral olajjal tejjel kikeverjük, majd először fakanállal hozzákeverjük a sütőporral összekevert lisztet.
Majd ezután robotgéppel simára dolgozzuk a tésztát.Végül beleforgatjuk a kemény habbá vert tojásfehérjét.
Csak a tortaforma alját béleljük sütőpapírral az oldalára nem kell.A tésztát próbáljuk kifelé húzni, hogy kellőképpen tudjon kapaszkodni, így lesz szép egyenes a piskótánk teteje.

175fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.Ez nálam 1 órás sütést jelentett, de gondolom ezt sütője válogatja.
Miután kisült, rácsra borítva pár órát pihenni hagyjuk.Kihűlés után háromfelé vágjuk, és betöltjük a csokikrémmel.A tetejére is teszünk a krémből.
A  betöltött torta burkolás előtt

Én egy egész éjszakára hűtőbe tettem, de aki délelőtt betölti akár az esti órákban már burkolhatja is.4-5 óra dermedés mindenképpen kell mivel így tudjuk sikeresen a marcipánburkolatot felhelyezni.

Keményítővel megszórt munkafelületen vagy két fólia között kinyújtjuk a marcipánt a kellő méretűre.Majd tetszés szerint dekoráljuk a tortát.Elkészítjük a madarakat, disznókat, a tojásokat a bombát,a csúzlit egyszóval bármelyik szereplőt.

Végül a kis ünnepeltem a tortájával:





4 megjegyzés:

  1. Már 5 éves? Isten éltesse sokáig nagy Kisfiadat!
    Nagyon jópofa lett a torta! Már csak ki kell lőni a madarat:-) A krém is tetszik, de a tortalapot mindenképpen megjegyzem magamnak, a mai tojásárak mellett jól jön.

    VálaszTörlés
  2. Köszönjük szépen Marci nevében is Gerdi!Nagyon kedves vagy!

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Nagyon megtetszett a tortád, és szeretném megcsinálni, de kellene pár infó. Sajnos nem avgyok ilyen ügyes mint te, de azért megpróbálnám.pl hol vetted a marcipánt, mennyit vettél aszinesekből? Az egész be van borítva efhérrel? Majd a tetejére a zöld kör, alul pedig barana marcipán csík? Ezek összetapadnak maguktól? Marcipán formázásakor kell vmit tenni vele, langyítani kicsit vagy vmi? Fekete szín nincs a tortádon ugye, barnából csináltad, az apróságokatpl szemöldök?
    Mégegyszer gratulálok, és Isten éltesse a ksifiadat sokáig:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!Köszi szépen a dícsérő szavakat, kedves vagy!A kisfiam nevében is köszi a köszöntést!Kérdésedre válaszolva:a fehér marcipánt itt Fehérváron az Aranyalma cukiban vásároltam.Méghozzá 60dkg-ot ami egy kicsit soknak bizonyult a 18cm-es tortához.Valamint itt vettem meg 5db-os kiszerelésben a színes marcipánokat is.Ez egy elég kicsi csomag tényleg csak a dekoráláshoz a figurák elkészítéséhez használható.Ez is szerepel a csomagolásán:figurák készítéséhez ajánlják.Én a figurák miatt vettem többet a fehér marcipánból, de így is sok lett egy kicsit.Mondjuk nem baj szerintem ha marad egy kis plusz marcipán, mert számtalan sütibe el lehet utána használni.A színes marcipánokat pedig szintén itt Fehérváron a Desszertmester üzletében vettem.Náluk minden megtalálható ami a sütéshez kell, mindenféle színű marcipánt, fondantot, gyertyákat, sütőformákat egyszóval mindent beszerezhetsz.Webáruházuk is van, ha esetleg nem vagy fehérvári.Egyébként fekete marcipán is van náluk.10dkg-os kiszerelésben árulják a színes marcipánokat, és a pirosból a zöldből vettem 1-1 csomaggal.Nagyon jól látod, barnából készítettem a madarak szemöldökét.
      A marcipán felhelyezésénél nem használtam ragasztóanyagot, mármint vizet értek ez alatt, így is gyönyörűen megtapadtak az egyes marcipán rétegek egymáson.A fehér marcipán alá vajas krémet ajánlanak.Mivel én vajas krémmel töltöttem a tortát, így nem kellett külön vajkrémet keverni hozzá.Nekem nem ütött át a fehér réteg alatt a csoki, de egyébként sem fontos, mert következő rétegek kerülnek rá úgyis.
      Remélem tudtam neked segíteni.Nagyon jó sütögetést kívánok, remélem ízleni fog és biztosan nagyon szép lesz.Üdv!Zsu

      Törlés