2013. február 4., hétfő

Erdeigyümölcsös joghurttorta

Kedves férj uramnak vasárnap volt a neve napja és valami könnyed gyümölcsös tortával szerettem volna meglepni.Az ebéd egy kissé masszív volt, cigánypecsenyét kért vele sült krumplival, és úgy gondoltam eme testes étek levezetéseként szervírozom a fiúknak ezt a joghurttortát.

Az alapötletet Farkas Vilmos áfonyás joghurttortája adta, ahol is ő vajas piskóta alappal dolgozik.Én most sima vaj nélküli piskótát készítettem, az alapot reszelt narancshéjjal megbolondítva a torta karimáját pedig egy csíkos csoki-vanília piskóta alkotta.Mivel mindkét tésztához egy-egy evőkanállal több lisztet tettem, így egy kicsit tömörebb piskótát kaptam ,ami nem elhanyagolható, ha a tortánál fagyasztott gyümölcsökkel dolgozunk.


Hozzávalók a piskótaalaphoz:
2 tojás
3 ek. cukor
3 ek. liszt
1/2 narancs reszelt héja

A karimához:
3 tojás
4 ek. cukor
4 ek. liszt
1 tk kakaópor

Először megsütöttem az alapot, a tojásárgájákat habosra kevertem a cukorral és narancshéjjal, majd hozzászitáltam a lisztet.
Csakis a 26cm-es tortaforma aljára tettem sütőpapírt, majd 160 fokra előmelegített sütőbe toltam.

A torta karimájánál ugyanígy jártam el, csak itt a piskóta tésztát kétfelé vettem és az egyik felébe belekevertem a kakaóport.
Habzsákba töltöttem a vaníliás felét a tésztának majd csíkokat húztam a sütőpapírral bélelt tepsire.Majd a kakós tésztával kitöltöttem a hézagokat.Szintén 180 fokon készre sütöttem.5 perc  után már figyelni kell a tésztát, mert hamar sül.

A kihűlt piskótakarikáknál úgy jártam el, hogy a tortaforma karimájának szélessége mentén vágtam csíkokat a piskótából. Kibéleltem a forma oldalát, majd belehelyeztem az alapot is a formába.Nekem vágnom kellet a piskóta karima magasságából egy kissé magas lett a krémhez viszonyítva.


Hozzávalók a krémhez:
375 gramm natúr joghurt+ 1 kis doboz málna joghurt
4 dl habtejszín
1 ek. zselatin
10 dkg porcukor
2 csomag vaníliás cukor
30 dkg fagyasztott erdei gyümölcs keverék

A joghurtokat kikeverjük a cukrokkal.A tejszínhabot felverjük, majd hozzáadjuk a joghurthoz, majd ezután következik a kevés vízben feloldott és forrpontig hevített zselatin hozzáadása.Legvégül a kiengedett gyümölcskeveréket is beleforgatjuk.
Hűtőbe téve pár órát dermesztjük.

2 megjegyzés:

  1. Hú, nagyon ínycsiklandó! Micsoda színe van! A csíkos piskóta a szélén meg csúcs ötlet!
    Boldog névnapot a kívánok a Férjednek, így utólag!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Gerdi, köszi szépen a dicsérő szavakat és Balázsom nevében a jókívánságot!!

    VálaszTörlés