2011. április 8., péntek

Diótorta


Erőt veszek magamon és folytatom a blogírást.A gondolataim állandóan apu körül forognak, nagyon hiányzik és eszembe jutott, mennyire ízlett volna neki ez a torta. Nagyon szerette a sütiket.
Ezt a tortát párom születésnapjára sütöttem még múlt héten.Azért gondoltam, hogy megosztom kedves olvasóimmal a receptjét, mert nagy sikert arattam vele.
Ez a nem egészen átlagos méretű (mondhatnám termetes torta két nap alatt fogyott el).Igazi békebeli sütemény, olyan amit nagyikáink sütöttek hajdanán.
A recept Macikonyhától származik ismét.

Hozzávalók a piskótához:
9 tojás
17 dkg liszt
6 dkg darált dió(előzetesen kissé illatosra pirítva)
18 dkg cukor
3/4dl rum
1/2 cs. sütőpor

Hozzávalók a krémhez:
4,5 dl tej
9 dkg liszt
23 dkg porcukor
30 dkg darált dió (előzetesen kissé illatosra pirítva)
25 dkg vaj
2 cs. vaníliás cukor
3/4 dl rum

A tészta hozzávalóiból piskótát készítünk, tehát a kilenc tojást kettéválasztva a fehérjéket kemény habbá verve tesszük a cukorral habosra kevert tojássárgájákhoz.
Beletesszük a többi hozzávalót is és zsírpapírral bélelt 26 cm-es kapcsos tortaformába simítjuk.
180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Ne ijedjünk meg hatalmas piskótánk születik.

A krémhez a lisztet sűrűre főzzük a tejben, majd kihűtjük.Hozzáadjuk a diót, vaníliás cukrot, porcukrot és a vajat.
A piskótát háromfelé vágjuk és megtöltjük a krémmel.A tetejére és az oldalára is hagyjunk belőle.
Diószemekkel, vagy ahogy én is tettem csokiforgáccsal díszítjük.

Legalább egy napot álljon a hűtőben fogyasztás előtt.

2 megjegyzés:

  1. Jajj nekem! Igen, igen kérek egy szeletet! Nem i, kettőt!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kedves vagy, először is köszöntelek a blogomon!
    Nagyon szívesen meg is kínáltalak volna belőle, de a család pillanatok alatt széthordta.

    VálaszTörlés