2011. május 1., vasárnap

Kedvenc szelet


Először is elnézést kérek a képminőségért, de elég borongós idő volt amikor fényképeztem a sütit, de talán kivehető, hogy valami sütiféle van a képen.
Múlt hétvégén sütöttem meg , és nagyon hamar eltűntette a rokonság.Ezért is vettem a bátorságot, hogy felteszem a receptjét.Kiadós, nem igényel nagy befektetést a hozzávalók beszerzése, és nem utolsósorban nagyon fincsi.Én most csokimáz nélkül készítettem, simán csak porcukorral megszórva.Annak ellenére, hogy férjem kategórikusan kijelentette, ő nem eszik belőle, mert nem kell a kilóinak, ahhoz képest szépen sorjában kapkodta el a szeleteket a tányérról.

Hozzávalók a tésztához:
40 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor
12 dkg margarin
12 dkg porcukor
1 tojás
tejföl

Hozzávalók a krémhez:
20 dkg vaj
25 dkg porcukor(én a fele mennyiséget tettem bele, és az is bőven elég volt)
1/2 l. tej+2 kanál cukor+4 púpozott ek. liszt=sűrűre főzni

Máz:
4 evőkanál víz
4 evőkanál cukor
4 evőkanál kakaó
6 dkg vaj

A tészta hozzávalóit annyi tejföllel állítjuk össze, hogy könnyen nyújtható legyen.
3 lapot sütünk belőle tepsi hátán 200 fokra előmelegített sütőben.Vigyázzunk, mert 5-6 perc alatt megsülnek a lapok, nehogy megégjenek.
Ezután félretesszük hűlni őket.

A krémhez sűrűre főzzük a tejben csomómentesre kevert lisztet és a cukrot.Ezt a masszát is félretesszük hogy teljesen kihűljön.
Eközben a vajat habosra keverjük a porcukorral, és a kihűlt krémhez keverjük óvatosan, egyneművé dolgozzuk.
Kétfelé vesszük a krémet, és az egyik felébe egy evőkanál kakaót, a másik felébe egy kevés rumot keverünk.(én, mivel gyerekek is ettek belőle a rumot kiváltottam egy csomag vaníliáscukorral)

Ezután következik a rétegezés:tészta-fehér krém-tészta-csokikrém-tészta-csokimáz

A mázhoz kis lángon összeolvasztjuk a hozzávalókat, majd a tűzről levéve belekeverjük a vajat.

Egy éjszakára hűtőbe tesszük, de tapasztalatom szerint inkább két nappal előtte készítsük el, úgy még jobban bepuhulnak a lapok és összeérnek az ízek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése