2011. január 31., hétfő

Felfordított meggyes lepény


A recept  a Stahl magazin egyik számából származik.Már sütöttem ezt a sütit, csak nem befőtt hanem friss meggyel.A receptben feltüntetett vaj helyett én most margarint használtam.Így egy kissé könnyedebb tésztát kaptam.Az előkészületek hamar megvannak, a sütés tart egy kicsit hosszabb ideig.
Aki szereti a meggyes sütiket, feltétlenül próbálja ki, de cseresznyével is finom lehet.

a tortaforma aljába:
5 dkg puha vaj
15 dkg barna cukor
1/2kk. őrölt fahéj
3 ek. darált dió
60 dkg friss vagy konzerv alaposan lecsepegtetett meggy

a tésztához:
20 dkg vaj
20 dkg cukor
1 tojássárgája
2 tojás
1 vaníliarúd (én 1 cs. bourbon vaníliás cukrot tettem bele)
1 1/2 dl tejföl
22 dkg finomliszt
1 csipet só
1 kk. sütőpor
1/4 kk. szódabikarbóna

Előmelegítjük a sütőt 175 fokra és kívülről alufóliába burkoljuk egy 24 cm átmérőjű kapcsos tortaforma alját
Beletesszük a vajat, aztán a formát berakjuk 1-2 percre a forró sütőbe, hogy a vaj megolvadjon. Az olvadt vajban elkeverjük a barna cukrot, a fahéjat és a diót, és rászórjuk egyenletes rétegben a meggyet.
A tésztához a vajat, a cukrot és a vaníliát robotgéppel összedolgozzuk.
Hozzáadjuk a tojássárgáját, aztán egyenként a tojásokat, majd a tejfölt.
A lisztet külön tálban összekeverjük a sóval, a sütőporral és a szódabikarbónával, és robotgéppel 3 részletben beledolgozzuk a vajas masszába.
A tésztát egyenletes rétegben belekanalazzuk a tortaformába, rá a meggyre. A süteményt 1 óra 15 perc alatt megsütjük, de kb. 1 óra után letakarjuk alufóliával, nehogy megégjen a teteje.
Sütés után 5 percig rácsra téve hűtjük, aztán óvatosan körbevágjuk és határozott mozdulattal kifordítjuk a formából egy nagy tálra.

2 megjegyzés:

  1. Hasonlót szoktam én is sütni tudod még az Ilikétől kaptam a receptet majd leírom ez nagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Oké! Várom, kíváncsi vagyok rá. Mi is nagyon szeretjük ezt a sütit.puszi!

    VálaszTörlés