2012. április 23., hétfő

Kókuszkocka egy kicsit másként

Eluralkodott rajtam a retro érzés és valami olyan sütiben gondolkodtam ami a gyerekkoromra fiatalságomra emlékeztet, és tuti, hogy a kisfiam és az apukája is szeretni fogja.
Eszembe jutott, hogy nagyon szerettük, mondhatni óriási kedvenc volt a szinte minden iskola büfében, cukrászdában megtalálható Kókuszkocka.Én egy kicsit újragondoltam a csoki jegyében. Mindenben ragaszkodtam az eredeti recepthez, csupán annyit módosítottam, hogy kakaópor helyett két tábla 70%-os étcsokit olvasztottam a mázba.Csokiimádóknak feltétlenül ajánlom figyelmébe, valami isteni......Naggggyon csokis, másnap is puha a piskóta, és mennyei!!!Ja, és nem utolsósorban a kisfiam imádja!!

Hozzávalók:

A tésztához:
25 dkg liszt
20 dkg cukor
5 dkg margarin
1 tojás
2 ek. olvasztott méz
1 dl tej
1 kk. szódabikarbóna

Csokimázhoz:
20 dkg margarin
25 dkg cukor(én fele mennyiséget használtam)
20 dkg 70%-os étcsoki
1/2 dl tejszín
kevés rumaroma(én most elhagytam)

20 dkg kókuszreszelék

A tésztához a cukrot a tojást, a margarint a tejet, az olvasztott mézet jól kikavarjuk, azután fokozatosan adjuk hozzá a lisztet (amiben elkeverjük előtte a szódabikarbónát).

A tésztát sütőpapírral bélelt közepes méretű tepsibe simítjuk (ez nálam 28x17 cm-es tepsi lett).A tészta szélét igyekezzünk jól kifelé húzni a tepsi széle felé, mert hajlamos a felpúposodásra.
180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük, majd kihűtjük.

Amíg a tészta sül, elkészítjük a csokimázat:Lassú tűzön felolvasztjuk a margarint a porcukorral, étcsokikkal, és a tejszínnel.Langyosra hűtjük.

A kihűlt tésztát 4,5x4,5 cm-es kockákra vágjuk és megmártogatjuk villára szúrva a mázban, majd a kókuszban.

1 megjegyzés:

  1. A tésztáját én is mézzel szoktam készíteni. A máz nagyon tetszik, ki is fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés