2013. február 22., péntek

Mágnás pite


A múlt héten sütöttem ezt a sütit kivételesen ismét a párom kívánságára.Húgi ha olvasod ezeket a sorokat gondolom jókat derülsz, hogy megint Balázsra "kenem" ha süthetnékem támad, de ezt most tényleg Ő kérte, ESKÜSZÖM!!!
Na szóval mindenféle túlzás nélkül állíthatom nagyon hamar elfogyott, még a kisfiam is evett belőle, pedig ez nála nagy szó, mert egy icike-picikét válogatós a lelkem.
Zsírral készítettem a tésztáját, mert szerintem egy igazi nagyi féle  omlós sütinél ez így dukál.

Hozzávalók:
30 dkg liszt
12 dkg zsír vagy 15 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 tojás
1 cs. sütőpor
1 ek.tejföl
1/2 citrom héja és leve
csipet só

A töltelékhez:
4 tojás
20 dkg porcukor
2 ek. tej
20 dkg darált dió
2 dl sárgabaracklekvár

A tésztához valókat összegyúrjuk és 20 percig pihentetjük a hűtőben fóliába csomagolva.

A töltelékhez a tojássárgájákat a porcukorral és a tejjel habosra keverjük.A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, majd először belekeverjük a darált diót, a végén pedig a cukros-tojásos egyveleget.

A tészta 2/3-át kinyújtjuk, megkenjük a lekvárral és rásimítjuk a diós tölteléket.A maradék tésztából derelyemtszővel csíkokat vágunk, majd ráhelyezzük a tetejére.

180 fokon kb. 40 perc alatt készre sütjük.Kihűlve vaníliás porcukorral meghintve tálaljuk.

3 megjegyzés:

  1. Néha a Férjek kedvébe is kell járni, például ilyen finom sütivel:-)
    Én szoktam zsírral sütni, nem félek tőle. Jobban kéne a margarintól tartani, bár azt is használom.

    VálaszTörlés
  2. Nem fogod elhinni, 2 hete készülök megsütni, mert imádom én is és a szüleim is, de engem pedig pont a férjem beszél le a sütéséről, mert Ő nem szereti az ilyen (linzer alapú) sütiket. Pedig annyira finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen nagyon fincsi süti!Mondjuk nálunk minden jöhet ami diós.Így virtuálisan szívesen küldtem is volna Neked!

      Törlés