2011. november 29., kedd

Gőzgombóc vaníliasodóval

Ma tárkonyos csirkeragulevest főztem és ez a kis szilvalekvárral töltőtt gőzgombóc volt a kísérője mákkal és vaníliasodóval.A nosalty-n találtam rá, és már másodszor készítem a családnak, mindenki nagy megelégedésére.Ha valakinek van olyan tésztafőzője, amelyhez párolóbetét is tartozik, azzal nagyon könnyű, és egyszerű az elkészítése.Beleteszünk a párolóbetétbe annyi gombócot amennyi kényelmesen elfér, rátesszük a fedőt és kb. 15 perc alatt el is készül.Kiválóan fagyasztható, amennyiben nem készítjük el  teljes mennyiséget, amely 18 darabot tesz ki.
A vaníliasodó receptjét innen vettem, már nagyon régóta így készítem ez nálunk nagyon bevált, ízben totálisan a madártejre emlékeztet.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
3 dl tej
2,5 dkg élesztő
1 tk. cukor
csipet só
1/2 citrom reszelt héja
1 tojás
a kenéshez 10 dkg vaj
a töltéshez sütésálló szilvalekvár (kb. 25 dkg)
a tetejére 
10 dkg őrölt mák
5 dkg porcukor

A tejet meglangyosítjuk, feloldjuk benne a cukrot, és megfuttatjuk benne az élesztőt.Hozzátesszük az átszitált liszthez, amelyhez hozzáadjuk a tojást, a reszelt citromhéjat, a csipet sót.Összegyúrjuk, és 45 percig kelesztjük.
A megkelt tésztát kétfelé vesszük és mindkettőt kb 3-4cm átmérőjű hurkává sodorjuk és mindkettőt nyolc részre osztjuk.Beletöltjük a lekvárt jól összegömbölgetjük, nehogy kifolyjon a lekvár gőzőlés közben.
A tésztafőző lábosban vizet forralunk ezt megelőzően , nem kell sokat majd ha felforrt mérsékeljük a vizet épphogy csak gyöngyözzön.Lefedve, hogy a gőz ki ne szökjön kb. 15 perc alatt készre gőzöljük a gombócokat.Elkészültüket tű beleszúrásával ellenőrizhetjük.
A kész gombócokat olvasztott vajjal kenjük meg, majd porcukros mákkal szórjuk meg és vaníliasodóval tálaljuk.
Jó étvágyat!!

6 megjegyzés:

  1. Hú, már rég tervezek gőzgombócot készíteni, de még sosem jutottam el odáig... Amit készítettél, istenien néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kedves vagy, köszi Flóra!Igazából tényleg csak elhatározás kérdése, én is már egy jó ideje tervezgettem, amíg eljutottam a megvalósításig.

    Kedves Vicuska!Ugye, hogy egy viszonylag egyszerű és mégis nagyszerű desszert?Talán a vargabéles felveszi a versenyt vele nálunk...

    VálaszTörlés
  3. Már én is szemeztem vele, de nem gondoltam volna, hogy ilyen egyszerű. S milyen guszta!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Gerdi, próbáljátok ki, nem bánjátok meg!

    VálaszTörlés
  5. Boldog, békés karácsonyt kívánok Nektek!

    VálaszTörlés