2011. november 21., hétfő

Gyümölcsös túrókocka

Marci előállt a farbával a minap, hogy nem sütnék-e neki olyan sütit aminek zselé van a tetején.Annak apropóján kérte, hogy valamelyik nap apa ment érte az oviba, és hazafelé vett neki egy gusztusos gyümölcsös túrókockát.
Nem tudtam kisfiamnak ellenállni, és megígértem neki, meglesz a süti, de csak abban az esetben ha ő is segít a piskótát elkészíteni.Szombaton délelőtt neki is álltunk a nagy sütkérezésnek.
El kell mondanom, hogy barackbefőtt került most a süti tetejére, de kisfiam gyorsabb ütemben tüntette a tálcáról a felszelt barackokat, mint ahogy a süti tetejére pakolgattam!A könnyebbség kedvéért, hogy érthető legyen melyik fázishoz éppen mi kell, különböző színekkel írtam a hozzávalókat.A recept egyébként Nassolótól származik, én már egyszer megsütöttem akkor nagy siker volt, köszönet érte!

A tészta:
1 db 3 tojásos piskóta tortalap
 amelynek hozzávalói:
3 tojás
3 ek. cukor
3 ek. liszt
késhegynyi sütőpor
Szokásos módon piskótatésztát készítünk, amelyet 220 fokra előmelegített sütőbe helyezünk.Amint a piskótát betettük, mérsékeljük 180 fokra a hőmérsékletet. Kb 15 perc alatt megsül.Kihűtjük, majd visszahelyezzük a tepsibe.
Én egy 35x27 cm-es tepsiben készítettem, és úgy lett ilyen magas, de aki még ennél is magasabb sütit szeretne egy kicsit kisebb tepsit használjon.


A krémhez:
4 ek. zselatin
3 dl víz
4 ek. cukor
25 dkg túró
6 ek. porcukor
2 db citrom leve
5 dl tej
3 ek. cukor
1 cs. vaníliapudingpor
2 dl habtejszín

A tetejére:
40 dkg vegyes idénygyümölcs, vagy befőtt, 
1 cs. tortazselépor


A vaníliapudingot a szokásos módon megfőzzük az 5 dl tejben a 3 evőkanál cukorral.Többszöri kevergetés mellett a sűrűre főzött pudingot kihűtjük.
A zselatint a vízzel simára keverjük, a cukrot hozzáadva felfőzzük, langyosra hűtjük..
Az áttört túrót a porcukorral, citromlével és a zselatinnal összekeverjük.Majd hozzáöntjük a kihűlt vaníliapudingot, majd beleforgatjuk a kemény habbá vert habtejszínt is.NE IJEDJÜNK MEG ELÉG FOLYÉKONY MASSZÁT KAPUNK, DE EZ NAGYON GYORSAN MEG FOG DERMEDNI, MIUTÁN A PISKÓTÁRA ÖNTÖTTÜK.EZ KB EGY ÓRÁT VESZ IGÉNYBE.
Miután megdermedt, kivesszük a hűtőből és szépen kirakosgatjuk a tetejét ízlés vagy idény szerinti gyümikkel.
A tortazseléport előírás szerint elkészítjük, (én az őszibarackbefőtt levét használtam hozzá) és ismét visszatesszük a hűtőbe dermedni.Aki türelmetlen még aznap fogyaszthatja, mert viszonylag hamar szilárdul, de igazából másnapra lesz Isteni!!

2 megjegyzés:

  1. Ilyet én is kérnék:-) Nagyon szép sütike!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Gerdi!Meg is kínáltalak volna szívesen belőle!Csak azt bánom a nyáron nem sütöttem meg málnával, ribizlivel, vagy tavasszal eperrel.De sebaj, majd jövőre!

    VálaszTörlés