2010. december 13., hétfő

Pékkifli

Ennek a kiflinek annyi a sztorija, hogy rádöbbentünk családilag egy szép vasárnapi napon, hogy elfogyott a kenyerünk.Nosza, internet receptkutatás, majd egy nagyszerű kiflirecept a No Salty-n, ami remek kommenteket kapott.
Uzsira már a friss kiflit majszolták a fiúk jó étvággyal.
Én most az erdeti receptben feltüntetett arányokat írom le de az 10 személyre szólt,
az egy kicsit sok lett volna nekünk, úgyhogy feleztem.Aki szeretné töltheti sajttal, virslivel, kolbásszal vagy bármilyen tetszőleges töltelékkel.Én most csak szezám és lenmag keverékével, valamint sajttal szórtam meg.
Elnézést a képekért, de már este volt amikor fotóztam.

Hozzávalók:
1 kg liszt
1 1/2cs. friss élesztő
6 dl tej
2 dl olaj
1 1/2 só
2 ek cukor
a kenéshez tojás

Kevés tejben felfuttatjuk az élesztőt kevés cukorral..Hozzágyúrjuk a többi hozzávalót, alaposan kidolgozzuk  és kétszeresére kelesztjük.
6 cipóra osztjuk, majd kör alakban kinyújtjuk a köröket nyolcadoljuk.Az így kapott háromszögeket a széles oldaluknál kezdve feltekerjük.Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket,hagyjuk még kelni, majd tojással megkenjük.175 fokon kb. 20 perc alatt készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése