2011. március 20., vasárnap

Joghurttorta



Gondoltam egy nagyot és úgy döntöttem joghurttortát sütök a hétvégén.Először babapiskótával szerettem volna rétegezni, de rá kellett jönnöm, hogy nincs elegendő hozzá.
Így kakaós piskótalapot sütöttem 6 tojásból, háromfelé vágtam és rétegeztem a joghurtos-tejszínes gyümölcsös krémmel.
A díszítés egy kicsit rusztikusra sikeredett, mert már nem szerettem volna tejszínhabrózsákat is a szélére tenni. Azt még el kell áruljam, fotózásnál törekednem kellett rá, hogy ne látsszon a nagy harapásnyom a torta szélén, amit drága kisfiam ejtett rajta mert már annyira ki volt hegyezve arra, hogy megkóstolhassa.
Én tettem a krémbe 10 dkg porcukrot, de aki gondolja teljes egészében hagyja ki, mivel a gyümölcsjoghurtban már eleve van.

Hozzávalók a kakaós piskótához:
6 tojás
6 ek. liszt
6 ek. cukor
1 ek. kakaópor
1/2 cs. sütőpor

A tojások sárgáját 4 evőkanál cukorral habosra keverjük.A tojásfehérjéket a 2 evőkanál cukorral kemény habbá verjük.A sárgájába beleszitáljuk a sütőporral elkevert lisztet, a kakaóport, majd óvatosan beleforgatjuk a kemény habbá vert tojásfehérjéket is.
Sütőpapírral bélelt 26 cm-es kapcsos tortaformába terítjük a tésztát, úgy, hogy egy kissé homorú legyen, tehát a széleket kifelé húzzuk.
170 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. 15 perc elteltével mérsékeljük a lángot 150 fokra.Így szép egyenletesen megsül a piskótánk, szép egyenes lesz a teteje.A sütés  összesen kb. 40 percet vesz így igénybe.
Az első 20 percben ne nyissuk ki a sütő ajtaját, sőt ha lehet kis fogpiszkálóval támasszuk is ki a sütőajtót, hogy ezáltal biztosítsuk a gőzmentességet.
A megsült piskótát rácsra téve kihűtjük.Igazából az a legjobb, ha pár órát, de legjobb ha egy egész éjszakát tud pihenni a tésztánk.Így maximálisan elkerülhető a morzsálódás vágás során.

Hozzávalók a krémhez:(Tortaimádó receptje szerint)
1 nagy doboz(500 gramm) erdei gyümölcs joghurt
5 dl habtejszín
10 dkg porcukor
1 ek. zselatin
250 gramm fagyasztott erdei gyümölcs keverék (kiengedve)

A zselatint kevés vízbe megáztatjuk, és kislángon forrpontig hevítjük, majd félrehúzzuk.
A tejszínt kemény habbá verjük a porcukorral, majd óvatosan hozzáadjuk a gyümölcsjoghurtot, a zselatint belecsorgatuk, mjad belekeverjük a gyümölcsöket is.
Nagy mennyiségű krémet kapunk.A háromfelé vágott piskótának az alját belehelyezzük a kapcsos tortaformába, ráhalmozzuk a krém egyharmadát, majd így folytatjuk tovább, tehát a tetejére is maradjon.Egy éjszakára hűtőbe helyezzük.

Másnap 1 evőkanál erdei gyümölcs lekvárt kevés vízzel és citromlével megrottyantottam és rákentem a tortára.(ezek a folyások látszanak is a képen)
Majd erre helyeztem rá (ez egy az egyben elhagyható, mint ahogy a lekvár is) a kb. 30 dkg fagyasztott epret.
Kevés epres zselével átvontam, és visszatettem a hűtőbe.Ezt a zselét úgy kaptam, hogy egy csomag tortazselét előírás szerint elkészítettem vízzel és eperszörppel.

2 megjegyzés: