2011. március 24., csütörtök

Kapros kecsketúrós pogácsa


Az alapötlet most is Macikonyhától származik, annyi eltéréssel, hogy ő kecskesajttal sütötte és zsiradéknak olívaolajat használt.
Mivel most a kecsketúróhoz nagyan-nagyon baráti áron jutottam hozzá így született ez a pogácsarecept.
A túróhoz nem mertem volna az achma török zsemle tésztáját párosítani, így a margarin hozzáadása mellett döntöttem Én egy kicsit megemeltem a só és a cukor mennyiségét, de egyáltalán nem rontotta el az ízhatást egyáltalán nem lett sós, pont jó volt.

Hozzávalók:
30 dkg kenyérliszt
20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
20 dkg kecsketúró
150 gramm natúr joghurt
1 ek. só
2 tk. cukor
1 csomag szárított élesztő v. 3 dkg friss élesztő
1 tk. sütőpor
2 ek. burgonyapehely
25 dkg margarin
1 dl langyos tej
1 tojás
1 csokor finomra aprított kapor, vagy kb. 2 tk. szárított kapor
1 tojássárgája és kevés tej a kenéshez
5 dkg lenmag

A hozzávalókat összegyúrjuk, ha friss élesztővel dolgozunk kevés langyos cukros tejben megfuttatjuk.Ha túl lágynak találjuk a tésztát, liszttel pótoljuk.Letakarva duplájára kelesztjük langyos helyen.Én jó két órán át kelesztettem.

Kelesztés után kinyújtjuk, és kisméretű pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk.Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket, és letakarva még fél órát kelesztjük.
Ezután tojássárgájával elkevert tejjel lekenegetjük a pogácsákat, megszórjuk lenmaggal és 200 fokra előmelegített sütőbe tolva kb. 30 perc alatt készre sütjük.

1 megjegyzés: