2011. március 17., csütörtök

Sajtos keksz


Tegnap este sütöttük ezeket a fincsi csupa sajtos ropogós kekszeket Marcival.Egy részüket derelyevágóval metszettem ki rombusz és négyzet alakúra, de készítettem kerek formát is.
A recept roppant egyszerű, a hűtőben kallódó sajtok ideális felhasználási módja.Én most trappista sajttal készítettem, de a tetejére némelyiknek füstöltet szórtam.
Kiadós mennyiség kerekedik belőle, legalább négy nagyméretű sütőtepsivel lesz.
Kiváló vendégváró, sör- illetve borkorcsolya.
A recept forrása:no salty

Hozzávalók:
45 dkg liszt
10 dkg reszelt sajt
25 dkg Rama
1 doboz tejföl (150 gramm)
2 tk. só

a tetejére:
1 tojás
10 dkg reszelt sajt

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd több részletben vékonyra kinyújtjuk.A sütőt előmelegítjük 200 fokra, addig a kekszeinket a sütőpapíros tepsin 20 percig pihentetjük.
Tojással lekenjük, sajttal megszórjuk és kb. 15 perc alatt pirosra sütjük.A második adagnak talán elég a 10 perc is.

1 megjegyzés:

  1. Szia sütikuckó!
    Örülök, hogy rám találtál, így én meg rád:-))
    Nagyon jókat sütsz, majd jövök máskor is:-)
    (majdnem földid:-))

    VálaszTörlés