2011. március 14., hétfő

Krémes, te édes!


Nagy mennyiségű tojásfehérje volt a fagyasztóban, és annak felhasználására született ez a krémes.Ami sima krémesnek indult volna, de egy kis hiányosságtól eltekintve(nincs sem csoki, sem karamellmáz a tetején) olyan francia krémes szerűség kerekedett belőle.
Aki kóstolta, annak nagyon ízlett.Nagy előnye, hogy viszonylag hamar megvan, és nem igényel nagy befektetést.Egyébként Nassolónál találtam a receptet.A krémhez én csak 20 dkg porcukrot használtam és az is bőven elég lett.

Hozzávalók a tésztához:
25 dkg liszt
15 dkg Rama
1 tojássárgája
1 dl tejföl
1 ek. ecet
csipet só

A krémhez:
4 cs. vaníliapuding
15 dkg kristálycukor
9 tojásfehérje
20 dkg porcukor
1,2 l víz

1/2 liter Habmester v. Hulala

A tésztához valókat összegyúrjuk és fóliába csomagolva 1-2 órára hűtőszekrénybe tesszük.Így könnyebb lesz vele dolgozni.
A hűtőből kivéve kétfelé vesszük a tésztát és vékonyra kinyújtjuk sütőpapíron.Én 35x26 cm tepsit használtam.Beletettem a tésztát sütőpapírostól, villával megbökdöstem és a 200 fokra előmelegített sütőbe toltam.Kb. 15 perc alatt szépen megsül.
Ugyanígy jártam el a másikkal is.Kihűlés után, a szebbik lapot felkockáztam.

A krémhez feltettem 1 liter vizet forrni egy nagy 5 literes lábosban.Kell ekkora, mert rengeteg krém lesz belőle.
A maradék 2 dl vizet kikevertem 10 dkg porcukorral és a négy csomag vaníliás pudinggal csomómentesre.
A kilenc tojásfehérjét kemény habbá vertem 10 dkg porcukorral.A mikor a víz felforrt, beleöntöttem a kikevert vaníliáspudingokat és sűrű masszává forraltam. Belekevertem a habbá vert tojásfehérjéket és kézi habverő segítségével beleforgattam, eldolgoztam a kkrémben.3-4 percig forraltam így együtt, majd ráöntöttem a tésztalapra, amit belehelyeztem a lehetőleg magas falú tepsibe.
Kihűtöttem, és ezután kentem fel rá a 1/2 liter kemény habbá vert Habmester tejszínt.Ebbe a tejszínbe sem kell sem zselatin, sem habfixáló mert voltaképpen ugyanolyan mint a Hulala.
Ezután ráhelyeztem az előre felvagdosott tésztakockákat.Porcukorral megszórtam és hűtőbe tettem Másnap a kockák mentén felvagdostam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése