2011. március 21., hétfő

Túrós rózsapogácsa




Ezt a rózsapogácsa Jade konyhájából származik, a formázás pedig Macikonyha útmutatásai szerint történt, mivel török rózsapogácsát már ő is sütött, csak ő feta sajttal töltötte meg.
Nekem a töltelék egy kicsit sok lett, még úgy is, hogy egy jó megtermett evőkanálnyit halmoztam a közepére a tésztának.
Ezek most reggelire készültek a páromnak, na és persze Marci sem maradhat ki belőle, de én egy tartalmas leves után is el tudnám képzelni.
Nagyon finom, úgyhogy hálás köszönet a receptért Jadénak.


Hozzávalók:
50 dkg BL 80-as kenyérliszt
3 tojás
2,5 dkg élesztő
10 dkg cukor
2,5-3dl tej
0,5 dl olaj
reszelt citromhéj
0,5 tk. só

A töltelékhez:
60 dkg túró
2 tojás
1-2 ek. búzadara
20 dkg cukor
reszelt citromhéj
vaníliaaroma
csipet só

A tejből elveszünk egy keveset és meglangyosítjuk egy kevés cukorral és megfuttatjuk benne az élesztőt.Ezután hozzáadjuk a többi alapanyaghoz és lágy kalácstésztát dagasztunk belőle.Nekem még egy kevés lisztet kellett hozzáadnom.Letakarva meleg helyen kétszeresére kelesztettem
Ezután átgyúrtam, és 12 kb. egyforma gombócra osztottam.(lemértem,10-11 dkg-os tésztakupacokat kaptam)

Kör alakúra nyújtottam és az alábbi módon jártam el:formázás itt.

Még kelesztettem sütőpapírral bélelt tepsire téve kb. fél órát.Sütőbe helyezés előtt olvasztott vajjal kentem le őket.
Nekem egy nagyméretű tepsin nyolc darab fért el kényelmesen.Egyébként, ha kisebb pogácsákat szeretnénk akkor 16 darabra is lehet a tésztát osztani.
180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt sültek szép pirosra.
Miután kihűltek, porcukorral megszórva kínáljuk őket.

3 megjegyzés:

  1. Szia,
    Utólagos engedelmeddel felvettem a blogod a gasztro.blog.hu-ra, hogy többen olvashassanak. Ha nem szeretnél ott megjelenni, kérlek jelezd a gabojsza@gmail.com címen:-)

    VálaszTörlés
  2. Életünk és ételeink!Nagyon szépen köszönöm, kedves vagy!

    Gabojsza!Köszönöm, enyém a megtiszteltetés!

    VálaszTörlés