2011. március 2., szerda

Rozsos buci és zsemle


Először is elnézést kérek a képminőségért, de este fotóztam és sajnos ilyen lett.A recept E.Margittól származik.Annyiban tértem el az ő receptjétől, hogy a bucikat és zsömiket sütőzacsiba tettem és úgy sütöttem meg.Egy ropogós héjú laza, lyukacsos szerkezetű péksütit kaptam.Ja és fele mennyiségű tésztával dolgoztam, így 8 darab sikeredett.

Hozzávalók:
30 dkg BL80-as liszt
10 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
20 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
2 dl kefír v. joghurt
2 dl víz
2 dkg vaj
1,5 kk. só
1,5 kk. sikér
1,5 kk. cukor
2 mk.őrölt kömény
csipet bors
késhegynyi aszkorbinsav
1/3 kocka élesztő

 A liszteket egy tálba öntöm, belemorzsolom az élesztőt és beleteszem a többi hozzávalót is.Összedolgozom,bedagasztom a tésztát és letakarva meleg helyen duplájára kelesztem.Ez elég lassan történik, lehet több mint egy órát is igénybe vesz.
Ezután ismét átgyúrom, megpüfölöm, majd formázom tetszőlegesen.
Aki gondolja, csak zsemléket is gyárthat, vagy sós vízzel megkenve tetejét magokkal megszórva is elkészítheti.
Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatom őket és még kb. fél órát kelesztem.Majd az említett módon 220 fokos sütőben megsütöm ez, kb. 25-30 perc.
Ha sütőzacsit használunk abba tesszük a formázott zsömiket és úgy kelsztjük meg, majd vizet spriccelünk a zacskóba és bekötjük a száját.Kb. 25 perc elteltével feltépjük a zacsit, és még 5 percig sütjük.Szép aranybarna ropogós pékárut kapunk.

1 megjegyzés: