2011. január 16., vasárnap

Narancsos-fűszeres répatorta



Ezt a répatortát húgom kislányának az első születésnapjára készítettem.Az elmondásuk szerint nagyon finom lett, egyáltalán nem érezni benne a sárgarépa ízt.
Eredeti amerikai recept szerint készítettem, Belédesem blogjáról vittem az elkészítési módját csupán arra hagyatkozva, hogy szerinte isteni ez a torta.Egy icike-picikét változtattam csak a liszt és mandula arányán.Valamint a krémbe eredetileg 40 dkg porcukor szerepelt, én ezt 10 dkg-ra módosítottam.
Hát íme:

Hozzávalók:
250 gramm puha vaj
30 dkg cukor
2 narancs reszelt héja, 1 narancs leve
4 tojás
10 dkg őrölt mandula
30 dkg liszt
2 tk. szódabikarbóna
1 tk. vaníliaaroma
450 gramm sárgarépa
1 tk fahéj,gyömbér, szerecsendió vegyesen

A tetejére:
250 gramm mascarpone
10 dkg porcukor
10 dkg dán Lurpak vaj(lehet más is, csak sózatlan legyen)
1 tk. vaníliaaroma

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Egy 23cm-es kapcsos sütőformát kivajazunk(én 26cm-es csináltam, ezért nem lett olyan magas).
A vajat habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a vaníliaaromát a narancs reszelt héját és levét.Egyenként belekeverjük a tojásokat is.

A lisztet összekeverjük a szódabikarbónával, mandulával, fűszerekkel.
A száraz hozzávalókat hozzákeverjük a nedves alapanyagokhoz, hozzákeverjük a reszelt sárgarépát is.Belesimítjuk a tortaformába, és kb. 45 perc alatt készre sütjük.Akkor jó, ha elválik a tortaforma oldalától a tészta.Azért biztos ami biztos, a közepébe szúrjunk egy tűt, hogy biztosan jó-e.

A formából kivéve kihűtjük.

A krémhez habosra keverjük a krémsajtot a vajjal és az átszitált porcukorral valamint a vaníliával.
A tortát kettévágjuk, megkenjük a krém egy részével és a tetejére is kenünk.Én most a szülinapos tiszteletére saját készítésű marcipán nyuszival és sárgarépákkal dekoráltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése