2011. január 13., csütörtök

Kakaós lepény

Ennek a sütinek annyi a sztorija, hogy ma kedves férjem munkába menet készülődvén megemlítette nincs-e kedvem sütni valamit.Már így a vargabéles után közvetlenül, mondom én.Viszont ne legyen habos-krémes, inkább valami piskóta jellegű lekvárral töltve.Fellapoztam Házi cukrászat könyvem, és ott találtam ezt a nagyon finom, könnyed kevert vajas piskótát, amit most szilvalekvárral töltöttem meg.Baracklekvárral, vagy bármilyen ízű lekvárral tölthető, kihez mi áll közelebb.Én legközelebb málna vagy eperlekvárral is ki fogom próbálni.
Szerintem lekvár nélkül is fini lehet, de egy olyan variációt is el tudok képzelni, hogy a tepsibe simított tésztát lisztbe forgatott bontott meggyel is megszórhatjuk.

Nagy előnye, hogy nagyon hamar elkészíthető, ha az ember megkíván hirtelen egy kis édességget.

Hozzávalók:
25 dkg liszt
25 dkg cukor
2 ek. szobahőmérsékletű  vaj
2 tojás
3 dkg kakaópor
1 dkg szódabikarbóna
1 dl tej

A tojásokat habosra keverjük a cukorral és a vajjal, beleöntjük a tejet, majd a száraz hozzávalókat is hozzáöntjük.Én reszeltem bele egy kis narancshéjat.Kikeverjük és sütőpapírral bélelt 20x30 cm-es tepsibe simítjuk, 200 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük.
Kihűlve kettévágjuk és megtöltjük lekvárral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése