2011. január 18., kedd

Vonatos torta

Hát eljött a nagy nap, Marcikánk három éves lett.Erre az alkalomra sütöttem neki ezt a tortát.Igaz, tegnap este hat órakor álltam neki, mert az ünnepelt beteg lett így őt ápoltam apa pedig dolgozott, délután pedig szülői értekezleten voltam.
A tortát kétféle piskótalappal készítettem és kétféle krémmel töltöttem meg. Az egyik az úgynevezett ganache:étcsoki+tejszín, a másik pedig egy gyümölcsös-mascarponés töltelék lett. A bevonat Szamos marcipán, azért ilyet vettem, mert a tapasztaltabb tortakészítők szerint ezzel a legkönnyebb dolgozni.A marcipán alá vajkrém került,a díszítést is saját kezűleg csináltam. Nem lett a legszuperebb kisvonat,a design hagy némi kivetnivalót, de Marcimnak tetszett, és az a lényeg.Egyébként a kisvonatot és társait különböző színekből összeállított marcipánrudakból készítettem.
A kisvonat kocsijában epres Haribót szállít.A sorompó mogyorókrémmel töltött ostya lett.Volt tűzijáték is, mert az ugye elmaradhatalan.

Íme néhány fotó az ünnepeltről és a tortájáról:





Hozzávalók a piskótákhoz:
a kakaóshoz:
3 tojás
3 ek. liszt
3 ek. cukor
1/2 ek. kakaópor
1/2 cs. sütőpor

a vaníliáshoz:
3 tojás
3 ek. liszt
3 ek, cukor
1/2 cs. sütőpor

A szokásos módon piskótát sütünk.Én 26cm-es tortaformában 200 fokra előmelegített sütőben készítettem.
Kihűlve mindkét piskótalapot kettévágjuk.

Hozzávalók a csokikrémhez:
1,5 dl tejszín(Hulala nem jó, csak a normál 30%-os habtejszín)
1 tábla 65%-os étcsoki(lehet alacsonyabb, de lehet magasabb kakaótartalmú is)
3 ek. cukor

A tejszínt lassú tűznél felforralom és beleteszem a darabokra vágott étcsokit és a cukrot. Csak addig keverjük, amíg elolvad a csoki, tehát teljesen egynemű lesz.Tűzről levéve kihűtjük.Pár órára betesszük a hűtőbe.Nekem kb. négy órát volt bent.Kivesszük, és robotgéppel kemény habot verünk belőle.Nekem már akkor sűrű volt amikor kivettem a hűtőből, így egy kicsit vártam vele és azután kevertem habosra.Egyébként ebből a krémből trüffelgolyót is készíthetünk, nemcsak töltésre hanem bevonásra is használhatjuk, vajjal is dúsíthatjuk.

Hozzávalók az epres-fehércsokis-mascarponés krémhez:
25 dkg mascarpone
10 dkg fehércsoki
15 dkg fagyasztott eper
0,5 dl tejszín
1 ek. zselatin

A vajkrémhez:
10 dkg vaj
1 ek. porcukor
1 cs. vaníliáscukor

A tetejére 1/2 kg fehér marcipántömb, amiből nemcsak a bevonásra, hanem a dekorálásra is maradt.

A fehércsokit gőz felett felolvasztom és kicsit félreteszem hűlni. A kiengedett epret összeturmixolom, hozzákeverem a fehércsokihoz, hozzáadom a mascarponét a felvert tejszínt és a kevés vízben feloldott zselatint.A zselatin azért kell, mert anélkül csak egy pohárkrémet kapunk, mindenképpen kell, ami összefogja a krémet.

A tortaformába beteszem az egyik kakaós piskótalapot, rákanalazom az epres krém felét, rá a vaníliás lap, csokikrém, megint vaníliás lap, epres krém, és kakaós piskótalap.Egy-két óra hosszára betesszük a hűtőbe.Ezután levesszük a tortakarimát és bekenjük a habosra kevert  vajkrémmel a tortát.
Megint visszatesszük a hűtőbe pár órára, én egész éjszakára hagytam bent.


Másnap porcukros gyúródeszkán kinyújtom a marcipánt, és szépen ráhelyezem a tortára.Majd következhet a dekorálás.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép kis torta lett!!Nagyon sok boldog szülinapot kívánok és sok-sok puszi Marcikának!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönjük!!Nektek is minden jót kívánunk!!!puszi!!!

    VálaszTörlés