2011. február 8., kedd

Karcsúsított Sztroganov-csirke spagettivel,Kínai sült zöldségek rizzsel



Mind a két ételt elsősorban kedves blogtársamnak Georginának ajánlom sok szeretettel, mivel a kuszkusz salátám is felkeltette a figyelmét és ezek is olyan egészségesnek mondható kaják úgy gondolom.De nem sértődöm meg egyáltalán, ha más kedves olvasóm is elkészíti és kipróbálja ezeket az ételeket. Ja, és úgy emlékszem te is jázmin rizs rajongó vagy kedves barátnőm, ugye?
Az elsőt vasárnap készítettem, a másodikat tegnap este.Mindkettő nagy-nagy előnye (főleg ebben a rohanó világban), hogy hamar készen vannak.
A Sztroganov-csirke receptje Stahl Judit:Büntetlen örömök című könyvéből származik, a kínai sült zöldség reci pedig a nosalty-ról.

Hozzávalók a Sztroganov csirkéhez:
45 dkg csirkemellfilé
25 dkg gomba
1 csokor újhagyma
10dkg csemege uborka
10 dkg 12%-os zsírtartalmú tejföl
20 dkg joghurt
2 púpos kk. mustár
1/2 ek. vaj
2 ek. olívaolaj
10 dkg mélyhűtött zöldborsó
1/2 dl víz
1 csokor petrezselyem

köretként 35 dkg főtt spagetti

A megmosott, szárazra törölt csirkemellet csíkokra vágom, megsózom megborsozom, félreteszem.A gombát 1/2 centis szeletekre vágom.Az újhagymát vékonyan felkarikázom, az uborkát szintén felvágom.
Ha mindezzel megvagyok összedobom a mártás alapját:egy tálkában összekeverem a tejfölt a joghurttal és a mustárral.
Ezután teflonserpenyőben megolvasztom a vajat  egy olívaolajjal.Erősítek a lángon és kisütöm a csirkecsíkokat.A husit kiszedem, félreteszem.
Ezután teszek a serpenyőbe még egy evőkanál olívaolajat.Takaréklángon üvegesre párolom rajta az újhagymát majd hozzáöntöm a zöldborsót.
A fagyos szemekre ráöntöm a 1/2 deci vizet és lefedem a serpenyőt.5 perc elteltével hozzadom a cikkekre vágott gombát és újra lefedem a serpenyőt. Nagyjából 10 perc párolás után mindkét zöldségféle tökéletesen megpuhul.Ekkor belezúdítom a joghurtos-tejfölös-mustáros mártásalapot, belekeverem az uborkakarikákat, majd a megsült csirkecsíkokat.
Végül az egészet megsózom, megborsozom, és mérsékelt tűzön 2-3 perc alatt kevergetve összeforralom.
Tálalás előtt megszórom apróra vágott petrezselyemmel.

A kínai sült zöldségek hozzávalói:
1/2 csirkemellfilé
a páchoz:1 ek. szójaszósz, 1/2 ek. méz, 1/2kk. őrölt gyömbér, egy nagy csipet só
1 csomag wok zöldségkeverék(Frosta wok zöldségkeverék mártással)
kevés cukor
olívaolaj
szójaszósz
1 bögre Thai jázmin rizs, só

A csirkemellet előző este csíkokra vágtam és a páclébe kevertem, majd lefedve hűtőbe tettem.
Másnap az olívaolajat felhevítettem és beletettem kb. 1/2 evőkanálnyi cukrot, ezt az olajon megkaramellizáltam, beletettem a bepácolt csirkecsíkokat és szépen elősütöttem.Szép barna színt kapnak így a husik.
Majd hozzáöntöttem a wok zöldség keveréket, meglöttyintettem szójaszósszal, sózni nem sóztam mert a szójaszósz elég sós.
Néhány perc alatt, erős lángon kevergetve készre sütöttem.Kifőztem a rizst, és összekevertem a zöldséges husival.Ennyi, nem több.

Azt még hozzá kell fűzzem, hogy a csirkemell az egy napos pácolást, majd sütést követően elképesztően omlós lett, szinte olyan érzete volt az embernek mintha halat enne, de ugye mégse.

1 megjegyzés:

  1. Barátnőm nagyon szépen köszönöm,és ki is próbálom!Amúgy nálunk mindenki a Jázmin rizsre szavaz!Köszönöm,hogy gondoltál rám!

    VálaszTörlés