2011. február 7., hétfő

Pudingos csiga


Kedves párom ezt vitte ma reggelire a melóhelyére.Tegnap délután sütöttem meg és a fiúknak nagyon ízlett, ezért bátorkodom feltenni a receptjét.Igazából volt megbontott (zacskós-főzős)vaníliapudingom és azt szerettem volna elhasználni.A képen nem látszik, de aszalt vörös áfonya is van a töltelékben.
Egyébként az elkészítését Andi-cukinál találtam.Ő pudingos táskákat is csinált, jól nézett ki úgy is.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
3 dl tej
1 tojássárgája
3 ek. cukor
5 dkg vaj
3 dkg élesztő
csipet só

A töltelékhez:
6 dl tej
2 zacskó vaníliapuding
2 ek. cukor
1 ek lágy vaj
vaníliaaroma, v. egy csomag bourbon vaníliás cukor
mazsola, v. aszalt áfonya ízlés szerint de elhagyható

A lisztet egy nagy tálba öntjük. A tej felét meglangyosítom és kevés cukrot teszek bele, majd belemorzsolom az élesztőt, majd megfuttatom.
A maradék tejet szintén meglangyosítom a vajjal, cukorral, sóval.A megfuttatott élesztőt hozzáöntöm a liszthez, beleütöm a tojássárgáját, és jól bedagasztom.30 percet hagyom kelni.
Eközben elkészítem a pudingos tölteléket.A forró pudingba belekeverem a vajat, majd kihűtöm.

A megkelt tésztát ismételten átgyúrom és nagy téglalappá nyújtom.Megkenem a kihűlt töltelékkel, és feltekerem.Nekem 14 darab csigám lett, de aki jobban szétterülő csigákat szeretne nyugodtan vághatja vékonyabbra is.Viszont akkor nem hiszem ,hogy elférnek egy tepsiben.
Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatom őket egy kis távolságot hagyva közöttük, majd kelesztem még 20 percig őket.
Ezalatt 200 fokra előmelegítem a sütőt és miután nődögéltek egy kicsit, betolom a sütőbe a tepsit.
Kb. 25-30 perc alatt sülnek meg szép pirosra. Vaníliás porcukorral meghintve tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése