2011. február 8., kedd

Csokis-diós pite


Ismét egy melós reggeli nasijaként készült ez a süti, ami a mágnás pitére hajaz elkészítési módban és külön jellegzetessége, hogy a habot Marci verte fel hozzá.
Házi cukrászat című könyvemből származik a recept, készítettem már régebben a férjuramnak meg is ígértem az ismétlést, de valahogy elfelejtődött.
Intenzíven csoki ízű töltelék, kívül pedig omlós linzertészta.

Hozzávalók:
25 dkg liszt
13 dkg vaj/margarin
2 tojássárgája
1 sütőpor
1 ek. víz
pici só

a töltelékhez:
2 tojássárgája
23 dkg kristálycukor (én 20 dkg-ot tettem bele)
4 ek. kakaópor
8 dkg darált dió
4 tojásfehérje

A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
A sütőporral elegyített lisztet elmorzsoljuk a vajjal és a többi adalékkal jól összedolgozzuk.Két részre osztjuk.Az egyik cipót kinyújtjuk, és zsírozott tepsibe(én 24x30 cm-est használtam) tesszük.

A tojássárgáját kikeverjük a cukorral.Hozzáadjuk a kakaót, diót és a tojások keményre vert habját. Az egyik kinyújtott lapra simítjuk a tölteléket, majd a tészta másik feléből rácsokat készítünk rá.
Betesszük az előmelegített sütőbe és kb. 30 perc alatt késze sütjük.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a pitéket!Lehet ha ilyeneket írsz átmegyek Gombóc Artúrba!Puszi!

    VálaszTörlés