2011. február 3., csütörtök

Rozsos-zabpelyhes kockák


Az alaprecept  Mohakonyhától származik, zabpelyhes rozsos zsemle néven szerepel nála.Nagyon megtetszett, és mivel mindenképpen valami magvas péksütit szerettem volna sütni, így adódott a lehetőség hogy elhasználjam
a fél csomag napraforgós kenyérliszt keverékem, amely rozslisztet és búzalisztet is tartalmaz, ráadásul élesztőt is, de valahogy nem jött be nekünk a csomagoláson feltüntetett recept szerint készített kenyér.Viszont mindenképpen fel szerettem volna használni, így született ez a péksüti.

Az eredeti receptet megtaláljátok Mohánál, ő öregtésztával készítette, nekem erre most nem volt időm, mert elég későn álltam neki tegnap.Marci ismét nagyon nagy elánnal segített nekem gyúrni a tésztát.Most már igazán megérdemli a kiskukta címet.
 Minden összetevőt hagytam változatlanul, úgy ahogyan Moha készítette csupán a lisztek összetételi aránya más.

Íme a recept:
40dkg kenyérliszt keverék
10 dkg graham liszt
2 dkg élesztő
280 ml langyos víz
10 dkg zabpehely
1 tk. só
1 tk. barna cukor
150 gramm joghurt
1/2 tk. őrölt kömény
50 ml olaj
csipet aszkorbinsav

a tetejére kevés vízzel felvert tojásfehérje, lenmag, szezámmag, zabpehely stb.
20 dkg kenyérliszt keveréket 280ml langyos vízzel az élesztővel és a barnacukorral összekevertem, majd lefedve fél órát pihentettem.
Majd hozzákevertem a többi hozzávalóhoz a kovászt és alaposan bedagasztottam.Hagytam kelni kb. 45 percet, majd kb. 1 cm vastagságúra nyújtottam és 16 db kockát vágtam belőle.Sütőlapra helyeztem őket és ismét kelesztettem fél órát.
Lekentem a tetejét, megszórtam magokkal és 200 fokra előmelegített sütőbe tolva 30 percig sütöttem.
 Másnap a páromnak szendvicseket készítettem belőlük, az látható a képen is.

2 megjegyzés:

  1. Szia! Online vacsoracsatát indítok, lenne kedved benevezni? Georgina már be is nevezett....:)))))))Kérlek nézz be hozzám.....

    VálaszTörlés