2011. február 20., vasárnap

Túrós-pudingos csiga


Ismét egy kelt csiga recept, ami úgy született, hogy tegnap tárkonyos csirkeragulevest főztem és valami tészta kívánkozott utána.Namost, volt a hűtőben egy doboz ricotta, meg még egy fél doboz túró, meg mégy egy negyed üvegnyi meggybefőtt.
Mit süssek mit süssek, hát ráakadtam a no salty-n erre a csigára, nagyon sokan dícsérték, hát gondoltam nem  lehet rossz én is kipróbálom.
Szokásomhoz híven egy icipicit változtattam, mivel egy kicsi több túró került bele(nem rontotta el) a tésztájában van egy kis tönkölyliszt,és mazsola helyett meggyet tettem bele.Ennyi a változtatás.Amikor a férjecském beleharapott csak elismerő hümmögéseket kaptam tőle.Természetesen ide az eredeti receptet pötyögöm be.

Hozzávalók:
a tésztához:
45 dkg liszt
5 dkg élesztő(én 3 dkg-ot tettem bele, bőven elég volt)
7 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
6 dkg puha vaj/margarin
2 dl langyos tej
1 tojás
reszelt citromhéj

a töltelékhez:
4 dl tej
1 cs. vaníliapudingpor
10 dkg cukor
25 dkg túró
1 cs. vaníliáscukor
1 cs. mazsola

A tésztához 1 dl langyos tejben kevés cukorral elkeverjük az élesztőt,kevés lisztet adunk hozzá, kelni hagyjuk, majd ezután hozzákeverjük a többi liszthez, és beletesszük a maradék langyos tejet amelyben elkevertük a porcukrot a  vajat, tojást vaníliáscukrot, reszelt citromhéjat.
Puha, rugalmas tésztát dagasztunk, majd letakarva duplájára kelesztjük(kb. 1 óra)

Elkészítjük a tölteléket:a pudingport kevés tejben csomómentesre keverjük, majd hozzákeverjük a maradék tejhez amit felforraltunk a cukorral.Sűrűre főzzük kicsit hűtjük, majd apránként belekeverjük a túrót is.Nekünk elég volt a 10 dkg cukor bele, de aki édesebben szereti tehet még bele ízlés szerint.
A megkelt tésztát, ujjnyi vastagra nyújtjuk, majd rákenjük a tölteléket és megszórjuk a beáztatott mazsolával(én meggyel).Tekerés közben egy kicsit ki fog folyni a töltelék, de legalább lehet egy kicsit nassolni.
Feltekerjük és 2 cm-es darabokra vágjuk.Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket, kellő távolságot hagyva.Még kelesztjük 20 percig, eközben előmelegítjük a sütőt 180 fokra.
Miután megkeltek betesszük a sütőbe és kb. 30 perc alatt készre sütjük.Kihűlés után vaníliás porcukorral megszórjuk.

3 megjegyzés: