2010. december 22., szerda

Beigli



A receptet E. Margitnál találtam.50-50dkg dió és máktöltelék kellett a tésztába.Nekem kirepedt a beiglim, de cseppet sem bánom, mert az íze kárpótolt ezért a kis malőrért.
6 rúddal sikeredett az előírt anyaghányadból, úgyhogy a család apraja-nagyja is megkóstolhatja majd.
Annyi az én variációm,hogy a máktöltelékbe szilvalekvárt is tettem.

Hozzávalók:
1 kg liszt
20 dkg vaj/margarin
15 dkg zsír
1 kanál tejföl
1 tojás
2 dl tej
1 dkg élesztő
8 dkg porcukor

Töltelék:
50 dkg mák
50 dkg dió
10 dkg mazsola
citrom reszelt héja
30-30 dkg cukor
2,5 dl víz
2,5 dl tej

A lisztet elmorzsoljuk a zsíradékkal és a porcukorral. Az élesztőt felfuttatjuk a 2 dl tejben, majd hozzáadjuk a liszthez.
Beleütjük az egy tojást sózzuk, tejfölt adunk hozzá, majd kidolgozzuk. Hideg helyen jó néhány órát (éjszakát) pihentetjük.
Ezután 6 részre osztjuk, hajszálvékonyra kinyújtjuk.

Mákos töltelék:
2,5 dl tejet felforralunk 30 dkg cukorral és keforrázzuk vele az 50 dkg mákot.Én még rumba áztatott mazsolát, reszelt citromhéjat és házi szilvalekvárt is tettem bele.
Diós töltelék:
2,5 dl vizet felfooralunk 30 dkg cukorral ezzel leforázzuk az 50 dkg diót, majd szintén mazsolát, rumot adunk hozzá.

A tésztával együtt a töltelékeket is egy éjszakára hűtőbe tesszük. Így szépen megdermed a töltelék is és könnyebb lesz vele másnap dolgozni.

Betöltés után tojássárgájával lekenjük a rudakat és meleg helyen megszárítjuk, majd tojásfehérjével lekenjük és hideg helyre tesszük.
Megszúrkáljuk és közepesen meleg sütőben mérsékelt lángon(ez nálam 180 fok volt) kb 35-40 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése