2010. december 12., vasárnap

Kentucky csirkefalatok színes rizzsel, mártogatóval

A rövid története ennek az éteknek annyi, hogy tanácstalanul böngésztem a netet, mígnem a No Salty-n ráakadtam erre a receptre.Gyors közvéleménykutatás kis családom körében, rábólintás, majd részemről elkészítés.Egy határozottan  fűszeres, belül omlós, kívül pedig ropogós bundájú husit kaptam.
Hozzávalók:
1 egész csirkemellfilé
1 bögre liszt
1 tk. só
1 tk. bors
1 tk curry
1 tk. kakukkfű
1 tk. borsikafű
1 tk. tárkony
2 gerezd fokhagyma
4 tojás
kb.15dkg kukoricapehely

A csirkemellet csíkokra vágtam, a a lisztet összekevertem a fűszerekkel.A kukoricapelyhet apró darabokra tördeltem.
A csirkemellcsíkokat először lisztbe mártogattam, majd tojásba, megint liszt ismét tojás következett végül pedig az utolsó fázis a kukoricapehelybe való hempergetés.
Bő forró olajban szép  aranybarnára sütöttem.

Hozzávalók a színes rizshez:
1 bögre rizs
1,5 bögre langyos víz
1 bögre borsó
1/2 doboz kukoricakonzerv
olaj
Maggi Ízvarázs v. 1 húsleveskocka

A rizst üvegesre pirítottam az olajon majd felöntöttem a langyos vízzel megszórtam ízvarázzsal, beleöntöttem a fagyasztott zöldborsót és lefedve kb. fél órát pároltam, úgy, hogy nem kevergetem egyáltalán. Miután az összes vizet magába szívta lekapcsoltam alatta a gázt, és hagytam lefedve még egy negyed órát. Így szép pergő rizst kapunk, ami nem tapad össze.Ezután hozzákevertem a kukoricakonzervet.

A fokhagymás mártogatóhoz:
4 ek. tejföl
4ek. joghurt
2 gerezd fokhagyma
só, bors

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése