2010. december 25., szombat

Gesztenyés mézes krémes


Ezt a sütit a nagyobb értelemben vett családnak sütöttem, most először próbáltam ki ezt a receptet, de kis családomon letesztelve nagyon jól vizsgázott.Egyébként Nassolónál találtam, hálás köszönet érte.Ő két lappal sütötte,én megpróbálkoztam hárommal.Ha dicsekedhetek egy kicsit, ami nem igazán szokásom akkor elárulom, hogy ezt a receptet feltettem a nosalty-ra és kiemelték édes sütemény kategóriában.

Hozzávalók a mézes laphoz:
15 dkg porcukor
1 púpos ek. kakaó
5 dkg vaj
2 ek. méz
2 tojás
40 dkg liszt
1 csapott mk. sütőpor
2 csapott mk. szódabikarbóna
kevés tej az összeállításhoz(nekem nem kellett)

Krém:
1 cs. vaníliapuding
3 dl tej
15 dkg cukor
20 dkg puha margarin
50 dkg gesztenye
5cl rum
5 dl tejszín keményre vert habja
1 csapott ek. zselatin

Csokimáz:
10 dkg puha vaj
10 dkg porcukor
3 enyhén púpozott ek. kakaó
3 ek. víz(amennyiben szükség lenne rá)

A tészta hozzávalóit a liszt a sütőpor és a szódabikarbóna kivételével gőz fölött összeolvasztjuk.
Majd az egészet összegyúrjuk és háromfelé osztjuk a tésztát.24x37 cm-es tepsi hátán 200 fokra előmelegített sütőben 6-8 perc alatt megsütjük a lapokat.
A krémhez a pudingot sűrűre főzzük a tejjel és a cukorral, majd kihűtjük.
A margarint kihabosítjuk, a kihűlt pudingot kanalanként elvegyítjük vele, belekeverjük a gesztenye masszát és a rumot.Jól kikeverjük.

A 1/2 dl vízbe beáztatjuk a zselatint, kis lángon áttetszővé feloldjuk. A langyos zselatinhoz 3-4 ek. tejszínhabot adunk elkeverjük és így adjuk a nagyobb mennyiségű habhoz.
Végül a tejszínhabot óvatosan beleforgatjuk a gesztenyés masszába.
Kiadós mennyiségű krémet kapunk.

Az egyik kihűlt lapot a tepsibe tesszük, rásimítjuk a krémet befedjük a másik lappal, krém és ismét mézes lap.
Hűtőbe tesszük néhány órára.
A mázhoz az adalékokat összeolvasztjuk kis lángon, és gyorsan elsimítjuk a tetején.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése