2010. december 15., szerda

Burgonyafelfújt baconnal, párolt zöldborsóval


A recept a Nők Lapja konyha karácsonyi számából való.Annyit változtattam, hogy nem szárított sonkát hanem pirított baconszalonnát tettem bele és krémsajtot is kevertem a masszába.A recept készítője felfújtformákban sütötte, nekem is van, de most csak egy jénai tálba tettem.

Hozzávalók:
60 dkg burgonya
4 tojás
1 dl tej
6 dkg vaj
só, fehér bors, szercsendió
15 dkg baconszalonna
2 ek. krémsajt
vaj és zsemlemorzsa a formához

A körethez:
kb. 30 dkg mirelit zöldborsó
5 dkg vaj
csipetnyi cukor
Maggi ízvarázs

A burgonyát megpucoljuk, kockára vágjuk, sós vízben megfőzzük, még melegen áttörjük, majd összekeverjük a vajjal és a tejjel valamint a krémsajttal.
Ízesítjük sóval, borssal és szercsendióval, majd simára keverjük a tojások sárgájával.A fehérjéből csipet sóval kemény habot verünk, és óvatosan a burgonyás masszához keverjük.
A baconszalonnát megpirítjuk, hozzátesszük a masszához, majd egy jénait kivajazunk,megszórjuk zsemlemorzsával, beleöntjük az egészet. 190 fokra előmelegített sütőben kb. 45 percig sütjük, míg szép aranybarna színt nem kap.
Én kevés vajon párolt zöldborsóval tálaltam, amit Maggi ízvarázzsal fűszereztem.
Ha felfújt formákban készítjük, akkor értelemszerűen a sütési idő lerövidül kb. 15 percre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése