2010. december 1., szerda

Szárnyasmáj rizottó

Ez volt a mai ebédünk, és bátran állíthatom nagyon finom lett!Egy kicsit féltem a fogadtatástól,mert a kisfiam kijelentette ő ilyet nem szeretne enni, de az első pár kanál után már buzgón ismételgette:"Anya ez mennyei!"


Hozzávalók:
1 bögre rizs (2dl)
2 bögre langyos víz
1/2 fej vöröshagyma
Maggi ízvarázs
1 bögre borsó
olívaolaj

Először elkészítem a zöldborsós rizottót a következőképpen:a megmosott rizst kevés olajon megfuttatom, mikor már látnom hogy szépen kezdenek pattogni a szemek felöntöm a két pohárnyi langyos vízzel. Megszóróm a finomra vágott vöröshagymával, ízvarázzsal ízesítem,valmint beleszórom a mirelit borsót.
Fedővel lefedem, nem kevergetem és kb. fél órát párolom.Mikor látom, hogy a vizet magába szívta a rizs, lekapcsolom alatta a lángot és a fedőt rajtahagyva pihenni hagyom.
Amíg pihen a borsós rizsünk, elkészítem a szárnyasmájragut, amihez a következő hozzávalók kellenek:

30dkg csirkemáj
1/2 csirkemell
1/2 vöröshagyma
2-3 ek.a pizzás csigám szószából(ez el is maradhat)
só, bors majoranna

A finomra vágott vöröshagymát megdinsztelem kevés olajon, beleteszem a vöröshagymát.Üvegesre pirítom majd beleteszem a  kockára vágott csirkemellet,és mikor az már szépen elkezd pirulni beleteszem az apróra vágott májat.Fűszerezem, pár percig pirítom így együtt, majd hozzáöntöm a rizshez. Lazán öszekeverem, és reszelt sajttal megszórva tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése