2010. december 1., szerda

Pizzás csiga

Ez volt a mai ebédünk kísérője gyakorlatilag drága kisfiam kívánságára született.Az volt a kérése, miután reggel felébredt, hogy ő pizzát szeretne  ebédelni.Mivel pizzát már sütöttem pár napja, így ezt találtam ki.
Az alaprecept Nigella pizzatésztája, csak én tettem bele tejfölt is, és így egy meglepően puha a fiúk szerint eszméletlen finom tésztát kaptam.Kedves férjuram egymás után eltüntetett belőle négyet még az ebéd elfogyasztása után.



Hozzávalók:
35dkg liszt
2 ek. olívaolaj
kb.1,5 dl langyos víz
1/2 tk. só
3 dkg élesztő
2 ek. tejföl

A töltelékhez:
1 kis doboz sűrített paradicsom
pici reszelt vöröshagyma
só, csipet cukor
oreganó, bors
olívaolaj
kb.20dkg reszelt sajt
10-15dkg füstölt főtt tarja

A tészta hozzávalóiból tésztát dagasztok(az élesztőt nem kell felfuttatni), és letakarva fél órát kelesztem.
Ezalatt elkészítem a tölteléket:a vöröshagymát kevés olajon megdinsztelem, rá a sűrített paradicsom, majd bele a fűszerek.Sűrűre főzöm, félreteszem.
A megkelt tésztát kicsit megdögönyözöm mégegyszer, majd kinyújtom mintha kakaós csigát készítenék.
Megkenem a mártással, megszórom az apró kockákra vágott sonkával, majd szórok bele a sajt egy részéből.(nekem a mártás negyede megmaradt, nem kellett az egész)
Feltekerem, és elvágom csigákra.Nekem 12db csigám lett.Sütőpapírral borított tepsire teszem, letakarva még negyed órát kelesztem, megszórom a reszelt sajttal, majd 200fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt készre sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése