2010. december 1., szerda

Hókifli

Ennek a sütinek annyi a története, hogy Marci fiamnak nagyon bejött egy bizonyos látványpékség láncolatnál kapható hókifli.Igen ám, de 2300ft/kg áron adják, ami szerintem egy kicsit borsos, főleg annak a tudatában, hogy én ezt itthon is meg tudnám sütni ennek az árnak a töredékéért.
Így az elhatározást tett követte és vasárnap este megsütöttem a kifliket, Marci fiam hathatós segítsége mellett.
Ja, azt elfelejtettem, hogy olyan képet készítettem, amin nemcsak a hókiflim szerepel, hanem más sütijeim is.Sorban írom ezek receptjeit is.

Hozzávalók :(hókifli)
40dkg liszt
25 dkg Rama
1 kis doboz tejföl
csipet só

A tészta hozzávalóit összegyúrom, majd fóliába tekerem és elbúcsúzom tőle egy éjszakára.
Másnap vékonyra nyújtom és közepes méretű pogácsaszaggatóval köröket szúrok ki belőle.Tetszőlegesen tölthetjük lekvárral, gesztenyével, mákkal, dióval.
180 fokra előmelegített sütőben sütőpapírral bélelt tepsire rakva készre sütöm őket.
Még melegen vaníliás porcukorba hempergetem a kifliket és nem győzöm minél gyorsabban fújni, mert már sorban állnak érte a fiúk.

Hozzávalók: (a linzerhez:)
40 dkg liszt
25 dkg Rama
15 dkg porcukor
csipet só
1 tojás
tejföl
1 sütőpor
pár csepp vaníliaaroma

A tészta hozzávalóit összegyúrom, fóliába csomagolom, majd ezt is a hűtőbe teszem pár órára.
Vékonyra nyújtom, és tetszés szerinti formákat szaggatok belőle.Én most virágokat. gesztenyével töltött vaníliás kifliket,és szintén gesztenyével töltött kekszeket készítettem a tésztából.
180 fokra előmelegített sütőben készre sütöm őket.

Zabpelyhes keksz( ropogós)
15 dkg puha vaj
6 dkg barna cukor
6 dkg cukor
1 tojás
15 dkg zabpehely
10 dkg liszt
1 kk. fahéj
1 kk. szódabikarbóna
csipet só
10 dkg étcsoki

A vajat habosra keverjük a kétféle cukorral a tojással, majd belekeverjük a száraz hozzávalókat is.Kanál segítségével diónyi adagot halmozunk sütőpapírral bélelt tepsire, majd 175 fokra előmelegített sütőben kb. 15perc alatt készre sütjük a kekszeket.Azt még meg szeretné jegyezni hogy egymástól távolabbra helyezzük el őket mert szépen terebélyesednek. Nekem 9db fért el a sütőtepsimben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése